نیروی انتظامی با برخوردهای نامناسب با بدحجابان مخالف است/ بررسی شایعه ضرب و جرح یک آمر به معروف

نیروی انتظامی با برخوردهای نامناسب با بدحجابان مخالف است/ بررسی شایعه ضرب و جرح یک آمر به معروف

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ما مخالف برخورد‌های هستیم که در آن مردم مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند و در این زمینه نیروی انتظامی برخوردی همراه با رعایت حرمت و اخلاق افراد را دنبال می‌کند تا احترام اشخاص نگه داشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ماهانه خود علاوه بر پاسخ به پرسش خبرنگاران، عملکرد پلیس استان را تشریح و اظهار کرد: پس از این که مشاهده شد در بازار مواد اولیه مورد نیاز کشاورزان استان، مشکلاتی مبنی بر‌عدم وجود کود شیمیایی به وجود آمده، نیروهای عملیاتی پس از چند روز کار اطلاعاتی مدوام موفق شدند محموله 800 تنی کود شیمیایی که در یکی از انبار‌های حومه احتکار شده بود را کشف کنند و ثبات نسبی را به بازار برگردانند.

وی تصریح کرد: در ماه اخیر چند باند تبهکار اقدام به سرقت محموله های ترانزیتی می کردند که در این بخش نیز نیروی انتظامی به محض اطلاع از موضوع وارد عمل شد و پس از مدت کوتاهی عوامل این باند که مبادرت به سرقت محموله ها می کردند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی تمام اعضای 13 نفره این باند را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این که در یک ماه اخیر 6700 تماس با مرکز 197 ناجا در استان ثبت شده، گفت: از این تعداد تماس گرفته شده 300 مورد مربوط به ارائه پیشنهادات بوده که نیروی انتظامی استان این تعداد طرح ارائه شده از سوی مردم را پیگیری کرده و علاوه بر آن بحث مشاوره مردمی نیز لحاظ شده و در ماه اخیر به 180 نفر از مردم استان مشاوره داده شده است.

افزایش 221 درصدی کشفیات جرم در استان

وی افزایش کشفیات سرقت در استان را نیز 221 درصد اعلام و اظهار کرد: در برخورد با افت‌های اجتماعی نیز افزایش 96 درصدی داشته‌ایم و در بحث قاچاق سوخت هم 350 هزار لیترگازوئیل قاچاق کشف شد.

آقاخانی به دغدغه همیشگی پلیس در بحث انضباط رانندگی و رعایت قوانین اشاره کرد و گفت: در موارد زیادی مشاهد شده که پیاده‌روها هم از مردم گرفته شده یا هم چنان شاهد ورود موتورسواران به اتوبان ها هستیم که همه این موارد برای پلیس غیر قابل قبول است و تا حد امکان سعی شده از این قانون گریزی جلوگیری شود اما نقش محوری و همکاری مردم در این زمینه بسیار مهم تر است که اگر به آن توجه شود درصد کاهش جرایم و تصادفات رانندگی به صورت مشهود کاهش می‌یابد.

برنامه‌ریزی برای باز شدن قفل ترافیکی شهر

وی در پاسخ به این سئوال که پلیس در بازگشایی مدارس چه اقداماتی را لحاظ کرده، گفت: تمام سرویس های مدارس برای حفط جان دانش آموزان توجیح شدند و در نقاطی از شهر که به قفل شدید ترافیکی برخورد می کنیم علاوه بر حضور نیروهای راهور تدابیر بیشتری لحاظ شده تا عبور و مرور با روند عادی صورت بگیرد.

نیروی انتظامی با برخوردهای نامناسب با بدحجابان مخالف است

فرمانده انتظامی شهر اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم پیرامون اهمیت توجه به فعالیت‌های فرهنگی برای ترویج حجاب و پوشش مناسب و برخورد پلیس با فروشندگان و صنف‌هایی که در عرضه پوشاک غیر معمول فعال هستند، بیان کرد: در ابتدا باید بگویم ما مخالف برخورد‌های هستیم که در آن مردم مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند و در این زمینه نیروی انتظامی برخوردی همراه با رعایت حرمت و اخلاق افراد را دنبال می کند که در تمام ابعاد احترام اشخاص نگه داشته می‌شود.

وی افزود: مشخصا ما هم با مجموعه امور صنفی و شرکت‌ها جلساتی داشته ایم و بحث اصلاح از تمام زوایا کار مورد پیگیری قرار گرفته اما در این بخش، قانون نقش 26 دستگاه را پیش بینی کرده و اگر سایر دستگاه‌ها دخالت نکنند نیروی انتظامی فقط به اندازه توان و وظایفش می تواند عمل کند.

آقاخانی با رد اخبار مطرح شده درباره حادثه کوی امیریه اصفهان اظهار کرد: با این حال باز هم پیگیری ‌ها لازم انجام می‌شود و اگر موضوع مزاحمت خانم توسط دو نفر از اراذل و اوباش و مجروح شدن آمر به معروف حقیقت داشته باشد، بدون شک برخورد قاطع با مسببان این اقدام در کمترین زمان صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که پرونده سرقت طلا فروشی در خیابان کاشانی به کجا رسیده است، گفت: در این پرونده یک سارق مورد اتهام بود که وی هم بعد از لحظاتی که فهمید عملا در محاصره پلیس است اقدام به خودکشی کرد و در نهایت پرونده بسته شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon