۴۰ کشور در سازمان ملل متحد پایان تحریم های کوبا را خواستار شدند

40 کشور در سازمان ملل متحد پایان تحریم های کوبا را خواستار شدند

خبرگزاری تسنیم: بیش از چهل کشور جهان ضمن انتقاد از مقامات کاخ سفید برای تحمیل تحریم های اقتصادی به کوبا از سازمان ملل متحد خواستند تا از مقامات آمریکا بخواهد به این تحریم ها پایان دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«ال موندو»؛ بیش از چهل کشور جهان ضمن انتقاد از مقامات کاخ سفید برای تحمیل تحریم های آمریکا به جزیره کوبا از سازمان ملل متحد خواستند تا از مقامات این کشور بخواهد به این تحریم ها پایان دهند.

تمامی این انتقادات در شصت و هشتمین اجلاس عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفته است.

در آخرین اظهارات نماینگان کشورهای مختلفی همچون: نیکاراگوئه، سانتا لوسیا،سورینام، گرانادا،سوریه، باربادوس، خلیج گینه تحریم های تحمیل شده به کوبا را ناعادلانه خواندند و خواستار پایان یافتن هرچه سریع تر این تحریم ها شدند.

از سوی دیگر اوو مورالس، رئیس جمهور کشور بولیوی این اقدام را " بدترین نوع نسل کشی" در جهان دانست.

روسایجمهور دیگر کشورها نیز  مسئله  تحریم های تحمیل شده به کوبا به عدم اهمیت مقامات واشنگتن به قطعنامه های سازمان ملل اشاره کردند و این اقدام را نیز مورد انتقاد قرار دادند.

از سال 1959 که دولت سوسیالیستی فیدل کاسترو حاکم شد، حق مالکیت دولتی بود اما پس از اذعان فیدل کاسترو به شکست در بخش اقتصادی با بکارگیری سیاست‌های کمونیستی وضعیت در چند سال اخیر دچار تحول شده است.

جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1962 در بحبوحه جنگ سرد، به منظور فشار وارد کردن به فیدل کاسترو کشور کوبا را تحریم کرد.

دولت کندی با این امید که تحریم‌های اقتصادی جدید علیه کوبا بتواند به فلج شدن اقتصاد این کشور منتهی شود سیاست تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را به‌کار گرفته است.
تحریم‌ها برای بیش از نیم قرن، آثار و تبعات منفی بر اقتصاد کوبا داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان