بصیرت و قاطعیّت، شرط لازم تاکتیک نرمش قهرمانانه


بصیرت و قاطعیّت، شرط لازم تاکتیک نرمش قهرمانانه

خبرگزاری تسنیم:معاون موسسه جامعه المصطفی العالمیه گفت: دشمن القاء می‌کند که تحریم بر ملت ایران اثرگذار است، اما بر مبنای منطق انقلاب که «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون »، در این برهه تاریخی، بصیرت و قاطعیّت به عنوان شرط لازم تاکتیک نرمش قهرمانانه است.

سید مهدی  طاهری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم پیرامون کلید واژه " نرمش قهرمانه" اظهار کرد: منظور مقام معظم رهبری، تغییر تاکتیک‌ و استفاده از یک روش یا تاکتیک جدید برای دست‌یابی به هدف بلند مدت است. نه اینکه تغییر استرات‍ژی یا تغییر راهبردهای کلان و دور شدن از اهداف و آرمان‌های انقلاب باشد.

وی تصریح کرد: بر مبنای فرمایش معظم له، «عالَم دیپلماسى، عالَم لبخند زدن است؛ مذاکره می‌کنند، درخواست مذاکره هم می‌کنند، اما در مذاکره نباید فراموش کرد که طرف کیست». شروط مذاکره این است که در شرایط برابر، بدون تعدی به حقوق رسمی  و به رسمیت شناختن حقوق ملت ایران باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: امروز همه‌ دنیا به تأثیرگذاری ما در منطقه اذعان دارند، با توجه به این وضعیت، در عرصه دیپلماسی‌ باید از این وضعیت، بهترین استفاده را برد، رمز عزت ملت ایران، مقاومت و پایداری در منطقه و جهان است. در حال حاضر آمریکا با کمک حامیان منطقه ای تلاش می‌کند تا دولت سوریه، متحد ایران را ساقط کند و در این راه از تمام توان منطقه ای -  بین المللی، پتانسیل‌های سیاسی، مالی و تسلیحاتی خود بهره می‌گیرد.

معاون پژوهش موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به مقاومت مردم ایران در برابر آمریکا، تاکید کرد: در نتیجه مقاومت، آمریکا پی برده که فشار و تهدید علیه ایران کارساز نیست و اوباما پس از 35 سال دشمنی صریح ، برای نخستین بار از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده که «آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست». اما با این حال در دیدار  اخیر باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو، این نکته مطرح شد که «ایران به خاطر تحریم‌ها آماده مذاکره شد و ما هم می‌خواهیم با حسن نیت، اراده آن‌ها را بیازماییم». هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ایم.

طاهری گفت: با این موضع گیری اوباما، اگر وی بخواهد به ادعای بی‌دلیل و خلاف منطق گذشته ادامه دهد، دروغ گویی آمریکا مجدداَ آشکار خواهد شد. سخنان اوباما نشان می‌دهد که انتظار برای تغییر موضع استکباری گذشته آمریکا سخت است؛ اما با این وجود عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس سنا در چند روز اخیر می‌تواند تغییر سیاست محسوب شود.

وی در پایان  با تاکید بر بصیرت و قاطعیّت به عنوان شرط لازم تاکتیک نرمش قهرمانانه اظهار کرد: طبیعتاً دشمن القاء می‌کند که تحریم بر ملت ایران اثرگذار است، اما بر مبنای منطق انقلاب اسلامی که «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون »، در این برهه تاریخی، بصیرت و قاطعیّت به عنوان شرط لازم تاکتیک نرمش قهرمانانه است. لذا گرچه ما با دشمن‌مان هم منطقی صحبت می‌کنیم، اما اگر آن‌ها تهدید کنند، طبیعتاً زبان تهدید جواب مناسب خودش را می‌خواهد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon