تلفات سنگین تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف/ انهدام بیش از ۱۰ خودروی حامل سلاح و مهمات

تلفات سنگین تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف/ انهدام بیش از 10 خودروی حامل سلاح و مهمات

خبرگزاری تسنیم: نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی کشور از وجود گروه‌های مسلح، شمار زیادی از تروریست‌ها از جمله سرکرده گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را در حومه لاذقیه به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه امروز در ادامه پیشروی خود در مقابل گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در برخی مناطق، توانستند یک گروه تروریستی مسلح موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در بنش در حومه ادلب متلاشی کرده سرکرده این گروه و شماری از اعضای آن را به هلاکت برسانند.

نیروهای ارتش سوریه  همچنین، شماری از تروریست‌ها از جمله ابوایمن العراقی سرکرده گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در کوههای لاذقیه را به هلاکت رساندند و با تروریست‌هایی که قصد نفوذ به مناطق امن حلب را داشتند، درگیر شدند که طی آن شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش همچنین تلاش تروریست‌ها برای نفوذ از داخل لبنان به حومه تلکلخ را ناکام گذاشتند.

به‌گفته منابع سوری، نیروهای ارتش در حومه حلب شمالی توانستند چند سکوی پرتاب موشک و خمپاره انداز تروریست‌ها را منهدم کنند.

همچنین دهها تروریست در جاده الباب حلب و کفر حمراه و شمال الاتارب به هلاکت رسیدند و چند خودروی حامل سلاح و مهمات آنها هم منهدم شد.

در شهر حلب، پنج تروریست که قصد ورود به مناطق امن را داشتند، کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. همچنین سه تروریست که به قتل و غارت دست می‌زدند و برای ورود به منطقه قدیمی حلب تلاش می‌کردند، به هلاکت رسیدند و شمار دیگری زخمی شدند.

هلاکت تروریست‌های اردنی و سعودی

نیروهای ارتش سوریه در حومه لاذقیه شمالی توانستند شماری از تروریست‌ها را که بیشتر آنها به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام وابسته به  القاعده بودند، به هلاکت رسانده چندین خودروی حامل تیربار سنگین و انواع مهمات را منهدم کنند.

به‌گفته یک منبع نظامی سوری، دهها تروریست در روستای خان الجوز کشته و زخمی و 9 دستگاه خودروی حامل سلاح و مهمات هم منهدم شد و طی آن چند تروریست از جمله ابوایمن و همچنین یک تروریست سعودی به‌نام ابوحمزه به هلاکت رسیدند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه‌ها و مراکز تجمع تروریست‌ها در روستای الروضه، 32 تروریست کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند. نیروهای ارتش همچنین دو خودروی مجهز به تیربار سنگین را منهدم کردند.

درگیری‌های شدید میان گروه‌های تروریستی

از سوی دیگر شبکه المنار از درگیری‌های شدید میان تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام معروف به داعش و افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به لواء عاصفة الشمال وابسته به جیش الحر در حومه شهر اعزاز در مرز با ترکیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش پس از درگیری شدید با ارتش آزاد به‌سمت مرزهای ترکیه در حال پیشروی هستند.

این رسانه از پیشروی تروریست‌های داعش به‌سمت ایست‌ها و مقرهای گروه مسلح لواء عاصفة الشمال نزدیک گذرگاه باب السلامه و روستاهای حومه اعزاز خبر داد.

گروه‌های مسلحی مانند "حرکة أحرار الشام"، "ألویة صقور الشام"، "جیش الاسلام"، "لواء التوحید"، "الویة الفرقان" و "لواء الحق" ، در بیانیه گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و لواء عاصفة الشمال را به آتش فوری فرا خوانده بودند و همچنین از تروریست‌های داعش خواسته بودند به مناطقی که قبلاً در آنجا متمرکز بودند، عقب‌نشینی کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی