نشانه های جنگ قریب الوقوع میان ارتش آزاد و داعش در منبج / تروریست ها با هم کنار نمی آیند

نشانه های جنگ قریب الوقوع میان ارتش آزاد و داعش در منبج / تروریست ها با هم کنار نمی آیند

خبرگزاری تسنیم: درگیری و جنگ تروریست ها با یکدیگر در سوریه همچنان ادامه دارد و خبرهایی از نبرد قریب الوقوع این گروه ها با یکدیگر این بار در شهر منبج منتشر شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری آسیا در گزارشی به جنگ قریب  الوقوع گروه های تروریستی مسلح با یکدیگر در شهر منبج اشاره کرده است.

این رسانه نوشت فضاهایی از تنش و تیرگی بر شهر منبج در حومه حلب پس از تیراندازی های پراکنده دو روز اخیر به ایست های بازرسی گروه های به اصطلاح اسلامی و گروه داعش( تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام)، شایعاتی در شهر پخش شده است مبنی بر اینکه داعش به زودی به ارتش آزاد حمله خواهد کرد و اعضای این گروه را از شهر منبج بیرون خواهد کرد، ناگهان مردم شهر که گرفتار این گروه های مسلح تروریستی شده اند، با حمله گردان های ارتش آزاد به سمت منطقه  المطاحن که تحت سیطره داعش است، غافلگیر شده اند.

امروز تحولات سریعی در شهر منبج رخ داده است، به طوری که گروهی از گردان های مسلح از تشکیل آنچه مجلس شورای مجاهدین خوانده اند، خبر داده اند که شامل گروه های مسلح موسوم به "لواء التوحید، لواء الإسلام، لواء جند الحرمین، ألویة صقور الشام، حرکة أحرار الشام الإسلامیة، لواء رایات النصر، لواء أصحاب الیمین، المجلس الثوری العسکری" هستند.

بیانیه مذکور که داعش و دادگاه های به اصطلاح شرعی و دفاتر تبلیغاتی این گروه را به چالش کشانده است، آورده است که شورای شرعی در شهر منبج تنها شورایی است که نماینده ما به شمار می رود و ما تابع احکامش هستیم که شریعت اسلامی را اجرا می کند.

گروه هایی که این بیانیه را امضا کرده اند، در هشدار صریح به  داعش تاکید کرده اند با تمام قدرت و توان نظامی و مالی و معنوی از این شورا حمایت خواهند کرد و به هیچ طرفی چه نظامی یا غیرنظامی اجازه دخالت مستقیم یا غیر مستقیم در تصمیمات و احکام صادره از سوی شورا را نخواهند داد.
گروه های امضا کننده این بیانیه با رژه نظامی در خیابان های شهر منبج در پیامی آشکار تهدید کردند اگر داعش تصمیم به جنگ بگیرد، آنها برای جنگ آماده هستند.

روز گذشته هم ایست ابوایوب انصاری هدف تیراندازی قرار گرفت و افراد ناشناس به ایست نزدیک المطاحن تیراندازی کردند، افراد مسلح همچنین به ربودن چهار کودک دست زدند، تمام این حوادث به ایجاد موجی از نگرانی و وحشت در میان مردمی منجر شده که این پرسش را مطرح می کنند که این گروه های مسلح که ادعا کرده اند برای حمایت از کودکان و غیرنظامیان تشکیل شده اند چرا به چنین اقدامات رعب آفرینی دست می زنند.

درگیری های شدیدی چند ماه پیش میان البرنس فرمانده گردان مسلح موسوم به الفاروق در منبج با جبهه النصره که به داعش کمک کرد،رخ داده بود که پس از این درگیری ها شایع شده بود البرنس اعدام شده است که بعدا مشخص شد وی در زندان های جبهه النصره است که البته جبهه النصره، حدود یک ماه پیش بنا به دلایل نامعلومی، البرنس را آزاد کردند.

این پایگاه خبری نوشت در سایه پیش بینی ها مبنی بر اینکه داعش نمی تواند در کنار گردان های ارتش آزاد در تشکل موسوم به شورای جهادی مشترک شرکت کند، حالتی از نگرانی و وحشت مردم این مناطق را که در محاصره و اسارت این گروه تروریست ها قرار دارند، فرا گرفته است که مبادا درگیری های داخلی میان تروریست ها سبب شعله ور شدن آتش جنگ در شهرشان شود.آیا منبج هم به سرنوشت اعزاز گرفتار خواهد شد؟
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی