کمیته هفته ملی کودک در هندیجان تشکیل شد

کمیته هفته ملی کودک در هندیجان تشکیل شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از تشکیل کمیته برگزاری آئین و برنامه های هفته ملی کودک با حضور مسئولان مرتبط خبر داد.

احمد حسینی‌اصل در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در هندیجان با اشاره به اینکه هفته ملی کودک از پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه است، اظهار کرد: شعار امسال هفته ملی کودک «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» تعیین شده است.

وی گفت: کمیته ملی کودک که به منظور هر چه بهتر برگزار شدن آئین های این هفته تشکیل شده، برنامه های متنوعی را برای این ایام پیش بینی کرده است که بر اساس روزشمار به انجام می رسد.

حسینی اصل تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی برای تغذیه سالم و تحرک بدنی کودکان، بازدید از مهدهای کودک‌، بازرسی اسباب بازی‌های موجود در بازار به منظور تائید نبود سرب در آن‌ها و آموزش بهداشت محیط از جمله برنامه های  پیش بینی شده در این هفته به شمار می رود.

وی از آموزش کمیته ارگونومی برای کودکان توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و برپایی کمیته آموزشی در مراکز بهداشتی به عنوان دیگر برنامه های شبکه بهداشت و درمان هندیجان در هفته ملی کودک نام برد.

این مقام مسئول به روزشمار هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه 15 مهر با عنوان «کودک، خانواده، مدرسه» با مسئولیت آموزش و پرورش، سه شنبه 16 مهر (روز جهانی کودک) با عنوان «کودک و بازی» به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و چهارشنبه 17 مهر روز «کودک، سلامت، ایمنی» به بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سپرده شده است.

حسینی اصل اضافه کرد: در این میان مسئولیت برگزاری برنامه ‌های پنجشنبه 18 مهر روز «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جمعه 19 مهر روز «کودک و رسانه» به صدا و سیما، شنبه 20 مهر روز «کودک، کتاب و فضای مجازی» به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یکشنبه 21 مهر روز «کودک و نیایش» به سازمان تبلیغات اسلامی محول شده است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon