پخش مستند «فرقه‌های سری» از شبکه یک سیما

پخش مستند «فرقه‌های سری» از شبکه یک سیما

خبرگزاری تسنیم: مستند «فرقه‌های سری» با هدف معرفی و نحوه شکل‌گیری فرقه‌های سری و افشای واقعیت‌های پشت پرده این فرقه‌ها به زودی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مستند «فرقه‌های سری» با هدف معرفی و نحوه شکل‌گیری فرقه‌های سری و افشای واقعیت‌های پشت پرده این فرقه‌ها در 13 قسمت و توسط  اسماعیل حاج حیدری تهیه شده است.
آشنایی با نمادها و نشانه‌های مشترک بین انجمن‌های سری، بیان تاریخچه شکل گیری فرقه‌های سری از مصر و یونان باستان، قرون وسطی، رنسانس،... تا شکل گیری فرقه‌های امروزی در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

تحلیل افکار فرقه‌های شوالیه‌های معبد، شوالیه‌های مالت، کابالا، فراماسونری، شیطان گرایی، انجمن جمجمه و استخوان، بیلدربرگ و ...  با رویکرد سیاسی مذهبی از جمله بخش‌های برنامه مستند «فرقه‌های سری» است.

ساختار این برنامه که در سال 1388 به سفارش معاونت سیما ساخته شده، مستند ترکیبی نریشن محور و بدون مجری است که در برنامه کارشناسان متعدد ایرانی و خارجی در حوزه‌های موسیقی، رسانه، ادیان و عرفان، باستان شناسی، نماد شناسی، اسطوره شناسی و غیره صحبت می کنند.

در این برنامه با 107 کارشناس خارجی مصاحبه شده است که از میان آنها  27 کارشناس خارجی به 4 زبان انتخاب شده و در برنامه گنجانده شده‌اند.

برنامه «فرقه‌های سری» از این پس دوشنبه‌ها ساعت 15:30 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران