کالاهای اساسی ۴ قلم اول واردات در نیمسال اول ۹۲

کالاهای اساسی 4 قلم اول واردات در نیمسال اول 92

خبرگزاری تسنیم: گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۴ قلم اول واردات به کالاهای اساسی اختصاص داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم روابط‌ عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بررسی آمار تجارت خارجی کشورمان در نیم‌سال اول سال 92 نشان می‌دهد که واردات کالاهای اساسی همچنان در اولویت قرار دارد و رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین طبق آمار برآوردی برنج، کنجاله و سایر آخال‌های جامد از سویا، دانه ذرت دامی و گندم 4 قلم اول کالاهای وارداتی محسوب می‌شوند.

براساس این گزارش در این مدت یک میلیارد و 289 میلیون دلار برنج، 755 میلیون دلار کنجاله و سایر آخال‌های جامد از سویا، 505 میلیون دلار دانه ذرت دامی و 447 میلیون دلار گندم وارد کشور شده است.

این گزارش می‌افزاید: در شش ماهه اول سال جاری 47/6 درصد از ارزش کل واردات کشورمان به برنج، 79/3 درصد به کنجاله و سایر آخال‌های جامد از سویا، 53/2 درصد به دانه ذرت دامی و 24/2 درصد به گندم اختصاص یافت.

شایان ذکر است، واردات کشورمان در شش ماهه اول سال جاری 13میلیون و 241هزار تن و به ارزش 19میلیارد و 935میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن 26/31 درصد و از حیث ارزش 4/25 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه