مقیمی: صنعت استان مرکزی روبه تعطیلی یا حداقل تولید اصلی حرکت می‌کند

مقیمی: صنعت استان مرکزی روبه تعطیلی یا حداقل تولید اصلی حرکت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: استاندار جدید استان مرکزی گفت: پیگیری جدی برای ساماندهی صنعت و کشاورزی در استان مرکزی از عمده‌ترین و مهمترین اولویت‌های کاری است که باید با تمام تلاش و توان دنبال شوند.

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در اراک اظهار کرد: متأسفانه صنایع موجود در استان مرکزی، امروزه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که همین امر سبب شده تا صنعت استان رو به تعطیلی یا حداقل تولید اصلی حرکت کند.

وی افزود: مشکلاتی مانند نقدینگی، سرمایه در گردش، گمرک و بانک از جمله مواردی است که صنعت‌گران استانی با آنها روبه‌رو هستند و همواره در این سال‌ها در تلاش برای رفع و عبور از آنها بوده‌اند.

مقیمی با اشاره به برنامه ریزی درست برای رفع این مشکلات تصریح کرد: برای حل مشکلات موجود بر سر کار صنعت‌گران و تولیدکنندگان باید کارگروه‌های مرتبط فعال‌تر از قبل شوند تا بتوانیم در آینده‌ای نه‌چندان دور و به‌مرور برمشکلات فائق آمده آنها را مرتفع نمائیم.

استاندار مرکزی گفت: از دیگر مشکلاتی که بر سر صنعت استان قرار دارد در بخش سرمایه گذاری است که به‌دلیل مشکلات زیادی که بر سر این امر در حوزه‌های مختلف اجرایی همچون مسائل بانکی قرار دارد سرمایه گذاری در بخش صنعت را با مشکلاتی روبه‌رو ساخته است.

مقیمی با اشاره به برنامه ریزی برای هماهنگی با دستگاه‌های متولی برای حل این نقیصه افزود: برای جذب سرمایه گذاری در بخش صنعت، از قوای تمام دستگاه‌های متولی امر کمک می‌گیریم تا بتوانیم موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری در بخش صنعت استان مرکزی را حل نمائیم.

استاندار جدید مرکزی با اشاره به جایگاه بالا و قابل توجه این استان در بخش کشاورزی کشور گفت: با توجه به جایگاهی که این استان در تولیدات کشاورزی و صادرات بخش کشاورزی در کشور دارد، توسعه بخش کشاورزی امری مهم و ضروری به‌شمار می‌آید.

مقیمی تصریح کرد: برای حرکت به‌سمت استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان باید به‌سمت فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان حرکت کنیم تا با اصلاح امور در جهت استفاده بهینه و بهره برداری مطلوب‌تر از این بخش حرکت کنیم.

وی افزود: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، برقی کردن چاههای آب، تشویق کشاورزان به یک‌پارچه نمودن اراضی، همگی از جمله فعالیت‌هایی است که باید با هماهنگی مدیران و مجریان امر کشاورزی استان به‌سرعت و با جدیت پیگیری شود.

مقیمی بااشاره به ضرورت حمایت از کشاورزان گفت: پیگیری برای اوضاع مالی و مناسب و استفاده از تسهیلات سیستم بانکی برای کشاورزان را با جدیت دنبال خواهیم نمود.

وی افزود: در این راستا با فعال نمودن بخشهای نظارت و پیگیری، با نگاهی ویژه به بخش کشاورزی چتر حمایتی از این بخش مهم را که زیر یکی دیگر از زیرساخت‌های تولید ملی و خودکفایی است گشوده تا اگر جایی مقرر است خریداری و پیگیری شود با سرعت و دقت کافی صورت پذیرد و گره از کار و مشکلات کشاورزان با سرعت باز شود.

وی توسعه و رشد شهری شهرهای استان مرکزی را امری ضروری دانست و افزود: استان مرکزی با توجه به موقعیتی که در کشور دارد نیازمند رشد و توسعه‌ای درخور استانی است که می‌طلبد با نگاهی ویژه در بخش‌های توسعه شهری قدم برداشت.

مقیمی افزود: برای این امر با برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری‌ها و شوراهای شهر افزایش اعتبارات مرتبط با عمران و پیشرفت شهری را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم با رشدی که در مدیریت شهری در استان دنبال می‌کنیم شهرهای استان مرکزی را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

انتهای پیام/ق*

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon