کرسی‌های اذان‌گاهی، گامی برای حفظ میراث هنر تلاوت و ارتقای اساتید قرآنی

کرسی‌های اذان‌گاهی، گامی برای حفظ میراث هنر تلاوت و ارتقای اساتید قرآنی

خبرگزاری تسنیم: مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: ما شکرگزار کسانی هستیم که فضای معنوی اذان‌گاهی را به وجود می‌آورند؛ اساتیدی که میراث هنر تلاوت را از زمان نزول قرآن دریافته و پرورش داده‌اند. کرسی‌های تلاوت عاملی برای ارتقای اساتید قرآنی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، دومین سالگرد کرسی‌های اذان‌گاهی تلاوت امروز سه‌شنبه 16مهرماه در آستانه 23 سالگی شورای عالی قرآن با حضور حضور حجت ‌لاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و تولیت مسجد امام حسین(ع)، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.

محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن پس از سخنان سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن در ادامه این مراسم گفت: رادیو قرآن این افتخار را دارد تا در فضایی که بهترین‌ها در آن جمع هستند، ماموریت انتشار اصوات الهی را برعهده داشته باشد. این فضا، مکانی است که در آن بهترین حروف و کلام دلنشین الهی خوانده می‌شود، فضایی که مکانش بهترین مکان عبادت، سجده، درگاه الهی و مکانی است که خدا اراده کرده تا ذکر الهی در آن به کرات خوانده شود.

وی ادامه داد: در فضایی که بهترین شعار اسلامی یعنی اذان داده می‌شود و بر اساس آیه شریفه سوره بقره که «با فضیلت‌ترین نماز که نماز ظهر است» در آن اقامه و پخش می‌شود. مشغله‌های زندگی در وسط روز شاید انسان‌ها را از یاد خدا غافل کند و مانع از این باشد که افراد در اول وقت از خداوند یادی کنند؛ برای همین نماز ظهر شاید بهترین وقت در ساعات روز باشد و از آنجایی که خورشید به نقطه اوج خود رسیده و زمان تعظیم بر درگاه الهی است، باشکوه‌ترین فرصت نیایش است، رادیو قرآن مختخر است این فضا را میان افراد و در جامعه اسلامی منتشر کند. 90 درصد از مساجد در پخش‌های اذان‌گاهی شریک هستند.

مدیر شبکه رادیویی قرآن با بیان اینکه این شبکه در پخش کرسی‌های تلاوت شریک است، از مسئولان برگزای آن تشکر کرده و اظهار داشت: ما شکرگذار کسانی هستیم که فضای معنوی اذان‌گاهی را به وجود می‌آورند، اساتیدی که میراث هنر تلاوت را از زمان نزول قرآن دریافته و پرورش داده‌اند. افرادی که در انتخاب قراء مشارکت داشته و فضا را برای ترویج فرهنگ قرآنی تدارک می‌بینند و با حضور خود فضای دل‌ انگیز نماز جماعت ظهر و عصر را باشکوه‌تر می‌کنند.

محمدزاده با اشاره به اینکه ائمه مساجد به ویژه حجت‌الاسلام ابوترابی، در برگزاری کرسی‌های تلاوت و اذان‌گاهی بسیار موثر واقع شده‌اند، تصریح کرد: افرادی که در انتشار این اصوات و تکریم قاریان ما تلاش می‌کنند همچنین مسئولانی که در سایر رسانه‌ها این فضای دل انگیز الهی و معطر به نام قرآن و اهل بیت را منتشر می‌کند لایق تشکر خداوند هستند که با گسترش فرهنگ قرآن بر قلوب مسلمین و مومنین تأثیر می‌گذارند.

وی در پایان با اعلام آمادگی رادیو قرآن برای حفظ میراث هنر تلاوت گفت: برای اینکه میراث ارزشمند هنر تلاوت حفظ و از همه ظرفیت آن استفاده شود رادیو قرآن با همکاری خود در نظر دارد تا عاملی باشد برای ارتقای تلاوت اساتید و قاریان جوانی که تازه قدم در این عرصه گذاشنند و تمام قد در خدمت همه خادمانی قرآنی خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران