شواین‌اشتایگر: هدفم قهرمانی در جام جهانی است/ انگیزه ما از آرژانتین و اسپانیا بیشتر است

شواین‌اشتایگر: هدفم قهرمانی در جام جهانی است/ انگیزه ما از آرژانتین و اسپانیا بیشتر است

خبرگزاری تسنیم: هافبک تیم بایرن مونیخ با تاکید بر اینکه دوست دارد افتخاراتش در رده باشگاهی را با تیم ملی آلمان تکرار کند، اعتراف کرد روی ژرمن‌ها به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ فشار فراوانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی آلمان جمعه شب در بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل میزبان ایرلند جنوبی است که در این بازی باستین شواین اشتایگر می‌تواند شمار بازی‌های ملی خود را به عدد 100 برساند.

هافبک بایرن مونیخ که فصل گذشته به همراه باواریایی‌ها همه جام‌ها را برد برخلاف موفقیت‌های پرشمارش در فوتبال باشگاهی، در رده ملی افتخاری کسب نکرده است. این در حالی است که موفقیت تیم‌های آلمانی در فصل گذشته رقابت‌های باشگاهی اروپا سطح توقعات از این تیم ملی این کشور برای درخشش در جام جهانی را بالا برده است. به همین شاگردان خاطر یواخیم لو انگیزه فراوانی دارند که سال آینده به انتظار 23 ساله خود برای فتح جام جهانی پایان دهند.

شواین اشتایگر در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: انتظاراتی که اکنون از تیم ملی آلمان وجود دارد به مراتب بیشتر از سال 2004 است که حرفه‌ام را آغاز کردم اما این نشانه‌ای خوب است چرا که ثابت می‌کند ما اخیرا موفق بوده‌ایم. این توقعات انگیزه ما را افزایش می‌دهد. از قهرمانی سه‌گانه فصل گذشته بایرن مونیخ نتایج زیادی می‌توان گرفت. یکی از آنها این است که حالا می‌دانیم چطور می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

شواین اشتایگر همراه با دیگر ملی‌پوشان آلمان می‌تواند بلیت سفر به برزیل را به دست آورد اگر تیمش از میدان نبرد با ایرلند دست پر بیرون بیاید اما او که در که 2 بازی اخیر کشورش را به خاطر مصدومیت از دست داده بود، هشدار داد امتیاز گرفتن از ایرلندی‌ها کار آسانی نخواهد بود.

وی افزود: بازگشت به تیم ملی حس فوق‌العاده‌ای دارد. احساس می‌کنم بدنم آماده است و مصدومیت‌ها را پشت سر گذاشته‌ام. با این حال بازی آسانی پیش روی ما قرار ندارد. ایرلندی‌ها برای وطن‌شان بی‌امان می‌جنگند، طوری که نظیرش را در هر تیمی نمی‌توان دید. شاید از لحاظ فنی آنها قدرت تیم‌هایی مانند آرژانتین یا اسپانیا را نداشته باشند، اما انگیزه و اراده‌شان به آنها اجازه می‌دهد هر کاری انجام دهند.

شواین اشتایگر 29 ساله که در آستانه پیوستن به باشگاه 100 تایی‌ها است، تصریح کرد: انجام 100 بازی ملی یک چیز خاص است. 100 بازی ملی چیزی نیست که برای هر بازیکنی تضمین شده باشد اما امیدوارم که بیشتر از این برای تیم ملی بازی کنم و البته موفقیت‌هایی هم کسب کنیم. قهرمان در جام جهانی هدف من است و مطمئنم که یک روز می‌توانیم به آن برسیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon