خانواده ها نسبت به رشد تکاملی کودکان جدی باشند

خانواده ها نسبت به رشد تکاملی کودکان جدی باشند

خبرگزاری تسنیم: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مازندران از خانواده ها خواست تا نسبت به رشد تکاملی کودکان جدیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد رضا میرزایی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری مازندران اظهار کرد: همزمان با هفته کودک، همایش های علمی و برنامه های آموزشی در شبکه های بهداشت استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله یک هفته را به کودکان اختصاص می دهند گفت: امسال 15 الی 21 مهرماه به عنوان هفته ملی کودکان اختصاص یافت.

میرزایی افزود: امسال به مناسبت هفته ملی کودک و ارج نهادن به این گروه سنی، دستگاه های اجرایی برنامه های متنوعی را در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه معاونت بهداشتی تلاش کرده آموزش های سازنده ای را برای کودکان در این هفته داشته باشد.

میرزایی یادآور شد: در این غرفه تغذیه سالم و ناسالم و استفاده از میان وعده های سالم و بهداشتی برای کودکان تعریف خواهد شد و در این راستا آموزش های لازم به این افراد ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 18 شبکه بهداشت و درمان تابعه برنامه هایی از جمله آموزشی دارد گفت: همایش های علمی در تمامی شهرستان ها برگزار خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه مهم ترین موضوع در سلامت کودکان پس از تولد، رشد تکاملی کودک است اظهار کرد: رشد تکاملی کودکان باشیر مادر میسر می شود و تمامی مادران دادن شیر مادر را سرلوحه تغذیه کودک خود قرار دهند.

میرزایی، مرگ نارسی و مرگ ناشی از اختلالات ژنتیکی را یکی از مشکلات در دوران کودکی دانست.

وی با اشاره به اینکه مصرف دارو در دوران بارداری باید مد نظر خانواده ها به ویژه بانوان باردار قرار گیرد، گفت: سلامت در بارداری باید مورد توجه باشد تا از مرگ نارسی در کودکان کاسته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حوادث زیر 5 سال را از دومین علل مرگ و میر بعد از نارسی نوزادان تازه متولد شده اشاره کرد و افزود: این نوع مرگ و میر در سنین 2 تا 4 سال به علت حوادث جاده ای، سقوط از ساختمان و خشونت اتفاق می افتد.

میرزایی، به رعایت بهداشت فردی کودکان در مدرسه تاکید کرد و گفت: پدران و مادران روند تکامل عوامل جسمی و تربیت روحی و روانی فرزندان خود را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon