نیمه آبان، برگزاری ۴۳ جشنواره بین المللی فیلم رشد/دریافت ۱۵۰۰ فیلم

نیمه آبان، برگزاری 43 جشنواره بین المللی فیلم رشد/دریافت 1500 فیلم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاه به آموزش ۴۲۰۰ معلم پایه سوم ابتدایی و هفتم گفت: چهل و سومین جشنواره بین المللی و استانی فیلم رشد در نیمه اول آبانماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین جلسه هیئت امنای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با حضور علی اصغر فانی ، سرپرست وزارت آموزش وپرورش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، معاون پژوهشی وزارت آموزش وپرورش در این جلسه عنوان کرد: 8 عنوان کتاب  جدید در پایه سوم ابتدایی و 11 عنوان کتاب جدید در پایه هفتم  تالیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در شاخه فنی و حرفه ای وکاردانش 46 عنوان کتاب تغییر جزیی، 23 عنوان کتاب  تغییر کلی و 3 عنوان  کتاب جدید التالیف است، ادامه داد: طراحی و تدوین سند استاندارد شایستگی حرفه ای با کمک دستگاه های ذی ربط به انجام رسیده است .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  با اعلام این مطلب که اعتبار بخشی و آموزش مدرسان پایه سوم  ابتدایی و هفتم دوره اول متوسطه اول در سه مرحله استانی،  ستادی و کارشناسان صورت گرفته است، اظهار  کرد:  بیش از 900 معلم و کارشناس  مشمول بیش از 12 هزار نفر ساعت آموزش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اعتبار بخشی کتاب‌های درسی سوم  ابتدایی و پایه  هفتم  یا اول متوسطه اول به عنوان یکی از اقدامات  صورت گرفته  در سال تحصیلی  گذشته تصریح کرد: در این سال 4200 مدرس  تحت پوشش  135 هزار و 600 نفر ساعت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی از تغییر قطع کتب درسی جدید التالیف از وزیری به رحلی نام برد و گفت: شمارگان کتاب های درسی درسال گذشته به 131 میلیون  جلد رسید که در این میان برخی  کتب  شمارگان بالا داشتند و برخی  کتب با شمارگان  پایین  مربوط به اقلیت‌های دینی، اهل سنت یا برخی مدارس خاص ( فرهنگ و معارف اسلامی ) می‌شدند.

وی تولید و توزیع  اجزای بسته آموزشی را از دیگر سیاست‌های سازمان پژوهش خواند و یادآور شد: تولیدو توزیع  اجزای بسته آموزشی  در کتاب راهنمای معلم، کتاب کار، فیلم آموزشی، لوح فشرده صوتی، نرم افزار  چند رسانه‌ای، مجلات  آموزشی و فلش‌کارت با در برگیری 70 عنوان همراه با کتاب‌های درسی توزیع شد.

رئیس سازمان  پژوهش و برنامه‌ریزی  آموزشی کشور  با اشاره به افزایش  شمارگان کتاب راهنمای  معلم به دلیل نتایج مثبت  ارزیابی  این کتب اظهار کرد: 8 عنوان کتاب کار پایه  برای پایه سوم  ابتدایی و هفتم دوره  اول متوسطه اول، 8 عنوان فیلم آموزشی ویژه  آموزش مدرسان  دو پایه مذکور  در 1200 دقیقه و 3 فیلمنامه خاص دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش تولید و توزیع شده است.

حجت الاسلام محمدیان با  اعلام تولید و توزیع مجلات و کتابنامه‌های رشد براساس مصوبه ‹‹طرح  ساماندهی  رسانه های آموزشی›› به بارگذاری  1400 محتوای  الکترونیکی، نصب  4 نرم افزار آموزشی پایه دوم  و ششم  در شبکه ملی  مدارس ایران  اشاره  کرد و یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشگاه  مطالعات آموزش وپرورش  در سال 92 شامل  8 طرح پژوهشی پایان  یافته، ترجمه و تالیف  21 عنوان کتاب، تالیف  53 مقاله علمی پژوهشی، 6 کارگاه و 11 نشست  علمی پژوهشی است.

*برگزاری چهل وسومین جشنواره  بین‌المللی فیلم رشد با حضور 48 کشور جهان

وی از برگزاری چهل و سومین جشنواره  بین‌المللی و استانی فیلم رشد در نیمه اول آبانماه  خبر داد و گفت : تاکنون  1500 فیلم به  دبیرخانه جشنواره  ارسال شده است  که در 200 مرکز آموزشی در شهر تهران  و همزمان  در چابهار و سواحل مکران  نمایش داده خواهد شد.

براساس گفته محمدیان، انتشارات مدرسه برهان در شش ماه اول سال 92 ، 400 عنوان کتاب چاپ کرده است.

در این نشست همچنین "بودجه تفصیلی سال 92"‍ به تصویب رسید.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon