ایثار مسلمانان نقشه‌ دشمن، در منطقه را تغییر می‌دهد

ایثار مسلمانان نقشه‌ دشمن، در منطقه را تغییر می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: جانفشانی مسلمانان نقشه‌های دشمن در کشورهای عراق، سوریه و بحرین را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید‌رضی موسوی شکوری، در خطبه‌های این هفته نماز‌جمعه با تبریک فرار‌سیدن روز عید سعید قربان و با تبیین فلسفه این عید و یادآوری اعمال آن اظهار کرد: بزرگ‌ترین عملی که باید در این روز انجام گیرد، قربانی کردن هواهای نفسانی است که همگام با حاجیانی که در چنین روزی در جهت اجرای دستورات خداوند در منا قربانی می‌کنند.

خطیب جمعه خوی در ادامه با تسلیت هفتم ذی الحجه روز شهادت امام باقر (ع) گفت: آن بزرگوار در اثر مقاومت و پایداری در برابر حاکمان ستمگر اموی و به‌دست هشام بن عبدالملک به شهادت رسید و این درسی است بر تمامی مسلمانان و شیعیان اهل بیت (ع) که در برابر زورگویان و ستمگران جهان ایستادگی کنند.

حجت الاسلام شکوری با تبریک روز عرفه و توصیه نمازگزاران به انجام اعمال این روز از قبیل غسل کردن، خواندن ادعیه مأثوره، زیارت کردن امام حسین (ع)، خواندن دعای مـعـروف حضرت امام حـسیـن (ع) در عـرفـات، خوانـدن دعای 47 صحیفه سجادیه اظهار کرد: عرفه روز شناخت خدا، شناخت سفیران خدا، شناخت وظایف دینی، شناخت تکالیف اجتماعی و در ‌‌نهایت روز شناخت دوست و دشمن است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به جنایات عوامل استکبار جهانی در کشورهای عراق، سوریه و بحرین گفت: اخیرا حاکمان جنایتکار بحرین فشار بر شیعیان این کشور را تشـدید کـرده‌اند، بطوریکه گسترش بازداشت‌ها، شکنجه زندانیان، هجـوم به منـازل مـردم، جـلوگـیری از تـظاهـرات، صدور احکام نامتعارف با جرم، از جمله این تشدیدهاست.

وی ادامه داد: اخیرا دادگاه بحرین 9 نفـر از شیـعـیان را به اتهام واهی، ساختن چند بمب دستی به حبس ابد محکوم کرده است،  و شعار جدید انقلابیون مظلوم بحرین این شده است که، سرنوشتم را با خون تعیین خواهم کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon