تکلیف‌مداری؛ رمز موفقیت موسسات فرهنگی مردم‌نهاد


تکلیف‌مداری؛ رمز موفقیت موسسات فرهنگی مردم‌نهاد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیا(عج) گفت: موسسات مردمی فرهنگ نهاد به حول و قوه الهی هر روز در حال گسترش هستند و امیدوارم با گسترش این نهادها مشکلات بخش‌های فرهنگی کشور با سرعت بیشتری حل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیا(عج) گفت: موسسات فرهنگی مردم‌نهاد باید از سمت دستگاه های مرتبط حمایت شوند شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس می‌توانند با ایجاد شرایطی مناسب‌تر برای این موسسات سرعت رشد و پیشرفت آنها را در جامعه چندین برابر کنند.

یکتا با بیان اینکه حرکت به سمت فرهنگ باید «تکلیف مدارانه» باشد، گفت: گروه‌های مردمی در عرصه فرهنگ غالبا بر مبنای باورهای اسلامی، اعتقاد به اهداف خود و تاکید بر لزوم انجام تکلیف نهاد شده بر دوش خود، به دنبال دستیابی به نتایج سطحی نبوده‌اند و در وادی «نتیجه‌گرایی» گرفتار نشده‌اند؛ رمز موفقیت به دست آمده در فعالیت‌های این موسسات نیز ناشی از همین رویکرد و اعتقاد است.

وی با اشاره به ساختار موسسات فرهنگی مردم نهاد گفت: مدیران و محققانی که تجربه کار در موسسات فرهنگی مردم‌نهاد را دارند با نظام مدیریتی و تحقیقاتی مشتمل بر عناصری چون مدیریت و پژوهش اخلاق‌مدار و ارزشی، مدیریت درآمد- هزینه، مدیریت طرح‌های تحقیقی با به کارگیری نیروهای جوان و ... آشنا می‌شوند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یکی از دستاوردهای ورود جوانان به صورت خود جوش در عرصه فرهنگ را، تربیت مدیران و نیروهای علمی متعهد و متخصص در عرصه‌های گوناگون برشمرد و تاکید کرد: به دلیل جوان بودن ساختار این موسسات، مدیران و محققان این نهاد در مقایسه با سایر سازمان‌ها، جوان‌تر بوده و دارای اطلاعات علمی به‌روزتری هستند، لذا در طول زمان نه چندان طولانی به مدیران و پژوهشگرانی مجرب و در عین حال جوان تبدیل می‌شوند.

حسین یکتا در پایان با اشاره به گسترش این موسسات گفت: موسسات مردمی فرهنگ نهاد به حول و قوه الهی هر روز در حال گسترش هستند و امیدوارم با گسترش این نهادها مشکلات بخش‌های فرهنگی کشور با سرعت بیشتری حل شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران