طلاق، طوقی بر گردن زوج‌های جوان اصفهان/ خانه‌هایی که بر آب ساخته می‌شود

طلاق، طوقی بر گردن زوج‌های جوان اصفهان/ خانه‌هایی که بر آب ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فاجعه‌ای به نام طلاق امروز بسیاری از پیکره‌های خانواده‌های جوان را در ایران و اصفهان شکسته و اگرچه حرف‌های ضد و نقیضی در این زمینه شنیده می‌شود اما به نظر می‌رسد طوق طلاق بر گردن زوج‌های اصفهانی سنگینی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، برخی می‌گویند از هر دو ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد؛ فرد دیگری می‌گوید از هر پنج ازدواج 3 تا طلاق است و آنچه مسئولان بیشتر تمایل دارند اظهار کنند این است که از هر 5 ازدواج یکی به جدایی ختم می‌شود.

بر اساس اعلام سایت ثبت احوال استان اصفهان، تعداد ازدواج‌های انجام شده  تا پایان سال 91 برابر 46 هزار و 950 مورد بوده که از این میزان 44 هزار و 876 در مناطق شهری و 20 هازر و 74 در مناطق روستایی ثبت شده است.

تعداد طلاق ثبت شده در این سایت تا پایان سال گذشته 9 هزار و 399 است که در مناطق شهری 9 هزار و 215 و در روستاها برابر با 184 است.

از هر 5 ازدواج 3 مورد طلاق نیست

رئیس سابق ثبت احوال استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار می‌کند: بنابر به دستورالعمل تهران اجازه انتشار هیچ‌گونه آمار از طلاق و ازدواج  را در سال جاری نداریم.

تورج حاج رحیمیان می‌افزاید: اینکه از هر پنج ازدواج 3 تا طلاق است، اصلاً صحت ندارد.

وی پاسخگویی آمار در بحث ازدواج و طلاق را به مسئول آمار خود موکول می‌کند و این در حالی است که این مقام مسئول مطالب مندرج در سایت سازمان را گویای تمام مطالب می‌داند.

در این سایت آورده شده که بیشتر سنین ازدواج‌های انجام شده در اصفهان به تفکیک جنسیتی در بین مردها بین 25 تا 29 ساله و در بین زنان 20 تا 24 سال گزارش شده است.

همچنین بیشترین طلاق‌های انجام شده در اصفهان بین هر دو جنس در سنین 25 تا 29 سال گزارش شده است.

خانواده‌ها باید از آمار واقعی طلاق مطلع شوند

به گزارش تسنیم، البته این امتناع از دادن آمارهای طلاق در حالی است که جمشیدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان در ارتباط با عدم اعلام آمارهای واقعی طلاق اظهار می‌کند: به نظر من خانواده‌ها را باید از آمار طلاق واقعی مطلع کرد زیرا این امر سبب می‌شود تا خانواده‌ها با دید باز همسر آینده فرزندان خود را انتخاب کنند.

وی طلاق را یک بحران در جامعه محسوب می‌خواند و می‌افزاید : عجله و شتاب‌زدگی، منطبق نبودن آداب و رسوم خانواده‌ها با یکدیگر، نداشتن تناسب رفتاری، روحی، روانی و خانوادگی زوجین را از عوامل مهم طلاق نام برد.

افزایش 7 درصدی طلاق در استان اصفهان

در این میان مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان اصفهان از افزایش هفت درصدی طلاق و کاهش هفت درصدی ازدواج طی چهار ماهه گذشته در اصفهان خبر می‌دهد.

محمد مجنون با اشاره به آمار ثبت ازدواج و طلاق در مدت چهار ماهه سال جاری، می‌گوید: آمار ازدواج و طلاق ثبت شده استان اصفهان در چهار ماهه 92 نسبت به مدت مشابه در سال 91 به نسبت یکسان است.

 

 

امروزه روند طلاق سال به سال در حال افزایش است به طوری که طبق مستندات ثبت احوال اصفهان ازدواج در سال 91 نسبت به سال 90 هفت درصد کاهش و طلاق 12.5 درصد افزایش یافته است.

قبح طلاق در اصفهان ریخته شده است

اصغر ربانی عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان یکی از دلایل افزایش طلاق را ریختن قبح طلاق و تبدیل شدن آن از یک ضد ارزش به ارزش می‌داند و می‌گوید: در گذشته طلاق یک ضد ارزش شناخته می‌شد و بر همین اساس اگر هم یک اختلافی بین زن و شوهر بود هیچ‌گاه زیر بار آن نمی‌رفتند.

وی با بیان اینکه دور شدن افراد از عقاید و اعتقادات مذهبی و عدم الگوبرداری از سنت‌های پیامبران و امامان معصوم سبب شده که آمار طلاق‌ها افزایش یابد و گفت: وضعیت اقتصادی نامناسب، دسترسی آسان به ماهواره‌ها و تبلیغات رسانه‌ای  و تنوع طلبی که در هر دو جنس بروز کرده، از عوامل موثر در طلاق است.

نرخ طلاق هم‌پای ازدواج رشد می‌کند

به گزارش تسنیم، اگر چه طی دوران مختلف رشد ازدواج با افت و خیزهای زیادی مواجه بوده به طوری که در یک دوران نرخ ازدواج افزایش و در دورانی کاهش می‌یابد و در دو سال اخیر اگرچه نرخ ازدواج رشد داشته اما طلاق هم همپای آن افزایش یافته و این یعنی ساخت خانه‌ها که بر روی آب بنا شده است.

پشت سر گذاشتن ارزش‌ها به چه قیمت؟

امروزه حرمت ازدواج، زندگی و پیوند زناشویی آنچنان ناچیز شده که جرقه آن از یک پیامک یا یک دیدار بین راهی در کوچه و بازار یا شروعش از یک متلک دوران جوانی یا یک سلام اینترنتی آغاز می‌شود و می‌شود ازدواج پیامکی، اینترنتی و هزار و یک ازدواج دیگری که به نام جوانان امروز زندگی‌های مدرن است.

امروز جوانان توانستند ازدواج ها را از مدل سنتی که آشنایی خانواده‌ها با یکدیگر بود و معرفی دختر از سوی مادر به پسر بود را خارج کنند اما این پشت سر گذاشتن ارزش‌ها به چه قیمتی است؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon