ایران در تلاش برای از بین بردن نگرانی‌ها درباره پرونده هسته‌ای است

ایران در تلاش برای از بین بردن نگرانی‌ها درباره پرونده هسته‌ای است

خبرگزاری تسنیم: کارشناسان تاکید می‌کنند که ایران هم اکنون تلاش‌های خود را بر از بین بردن نگرانی‌های جامعه بین المللی درباره پرونده هسته‌ایش و اینکه این پرونده خطری برای جهانیان ندارد، متمرکز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد صالح صدقیان»، مدیر مرکز عربی تحقیقات و پژوهش‌های ایرانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «روسیا الیوم» گفت: «حسن روحانی»،‌ رئیس جمهوری ایران بر وجود اصول و ضوابطی جدید درباره پرونده هسته‌ای ایران که بر انعطاف پذیری جهت از بین بردن بیم و هراس‌های غرب درباره این پرونده باشد، تاکید کرده است.

صدقیان افزود: ‌ایران خواهان حل قضیه هسته‌ای خود از طریق قانع کردن جامعه بین المللی از جمله گروه 1+5 درباره این پرونده است، مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران هیچ خطری برای جامعه بین المللی ندارد.

از سوی دیگر «نبیل میخائیل»، استاد علوم سیاسی دانشگاه «جرج واشنگتن» آمریکا نیز در گفت‌وگو با روسیا الیوم تاکید کرد که دولت اوباما تاکنون هیچ تصمیمی درباره ایران اتخاذ نکرده است.

وی گفت: در این تردید نیست که هر تصمیمی که واشنگیتن در قبال ایران اتخاذ کند، دارای بازتاب‌های منطقه‌ای است، چون تعامل با ایران بر روابط آمریکا با کشورهای منطقه تاثیر می‌گذارد.

میخائیل در پایان تاکید کرد که بعید می‌داند، اعتراض‌ها و انتقادهای احتمالی اسرائیل بر موضع آمریکا تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان