تیم مذاکره‌کننده ایران زیر بار پروتکل الحاقی نمی‌رود/ آمریکایی‌ها این بازی را به راه انداخته‌اند

تیم مذاکره‌کننده ایران زیر بار پروتکل الحاقی نمی‌رود/ آمریکایی‌ها این بازی را به راه انداخته‌اند

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با تاکید بر اینکه پروتکل الحاقی بحثی نیست که هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بپذیرد یا زیر بار آن برود گفت: آمریکایی‌ها برای جلو افتادن در مذاکرات این بازی رسانه‌ای را به راه انداخته‌اند.

منصور حقیقت‌پور نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آغاز دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو و ادعای برخی رسانه‌های غربی درباره پذیرش پروتکل الحاقی از سوی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ممکن است بحث‌های زیادی از سوی رسانه‌ها و دیپلمات‌های غربی مطرح شود اما مسلما مقامات ایرانی شرکت‌کننده در مذاکره با گروه 1+5 مواردی نظیر پروتکل الحاقی را قبول نخواهند کرد و مطمئنا به این سمت نخواهند رفت.

وی افزود: مقامات غربی بحث‌هایی را درباره شفاف‌سازی در برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده‌اند در حالی که این حرف نامربوط است چرا که جمهوری اسلامی ایران اقدام پنهانی ندارد و از حق مسلم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه مطرح کردن این بحث‌ها بازی سیاسی و دیپلماتیک از سوی آمریکایی‌هاست تا عقب نیفتند، تاکید کرد: آنها ناچار هستند تا حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند و در مقابل قله بلند علمی ایران زانو بزنند.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: غربی‌ها باید توانایی بومی غنی‌سازی در ایران و چرخه غنی‌سازی سوخت هسته‌ای را بپذیرند و تحریم‌های ظالمانه و نامشروع علیه ملت ایران را بردارند تا بتوان به آینده مذاکرات امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل الحاقی بحثی نیست که هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بپذیرد یا زیر بار آن برود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای جلو افتادن در مذاکرات، این بازی رسانه‌ای را به راه انداخته‌اند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، اظهار داشت: قطعا اگر مجلس در خصوص پروتکل الحاقی مصوبه‌ای داشته، تیم مذاکره‌کننده نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon