امام علی (ع) الگوی حکومت اسلامی را به جهانیان ارائه کرد

امام علی (ع) الگوی حکومت اسلامی را به جهانیان ارائه کرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: امیرالمؤمنین مصداق بارز تمام ویژگی‌های امامت است و پیامبر خدا، امام علی (ع) را به عنوان الگوی حکومت اسلامی به جهانیان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌‌رضی موسوی‌شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های این هفته نماز، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی و با تبریک عید سعید غدیر موضوع امامت را با تمسک به روایات مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: امامت جانشین خدا و رسول بوده و امام‌زمام (عج) دین و نظام مسلمانان است و به وسیله امام، نماز، زکات، روزه ،حج و جهاد تمام می‌شوند.

وی افزود: امام کسی است که از گناه و آلودگی‌ها پاک و از عیب‌ها برکنار و یگانه است و با هیچ‌کس مقایسه نمی‌شود.

امام جمعه خوی گفت: در روز غدیر پیامبر خدا با دستور مستقیم الهی امیرمؤمنان علی(ع) را به جانشینی و خلافت خود منصوب کرد و امیرمؤمنان مصداق بارز تمامی ویژگی‌های امامت بود و پیامبر خدا با نصب او در واقع الگوی حکومت اسلامی را به جهانیان ارائه کرد.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی با تبریک میلاد امام علی النقی (ع) اظهار کرد: آن بزرگوار با اینکه از ناحیه خلفای جور بنی‌عباس مانند معتصم، واثق، متوکل و معتز تحت کنترل بود اما رسالت امامت را به  بهترین شکل انجام می‌داد.

وی عنوان کرد: تفسیر قرآن، تعلیم فرهنگ اهل‌بیت(ع)، تربیت شاگردان، مبارزه با ظلم و بیدادگری و افشاگری ضد مظالم بنی‌عباس از جمله فعالیت‌های ایشان است.

خطیب جمعه خوی با اشاره به پیام ولی‌امر مسلمین درباره حج، عصر حاضر را دوران بیدرای و هویت‌یابی مسلمانان دانست و گفت: ایمان، اخلاص، خودسازی، مقاومت در مقابل دشمنـان و اندیشه و عمل یگانه راه نجات مسلمانان از گرفتاری‌ها است و بارزترین درس‌های حج در مرحله نخست اتحاد مسلمانان زیر پرچم تـوحید، دوم شناخت دشمن و مقـابـله با نقـشه‌ها و شـیوه‌های آنان اسـت.

موسوی شکوری بیان کرد: اختلاف خطر بزرگی است که خسارت‌های آن به راحتی جبران نخواهد شد و عقربه زمان بیداری اسلامی به عقب باز نمی‌گردد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به مذاکرات ایران با شش کشور غربی در ژنو اظهار کرد: طرح پیشنهادی ایران تحت عنوان پایانی بر یک بحران غیر ضروری، آغازی بر افق‌های جدید توسط وزیر امور خارجه به زبان انگلیـسی ارائـه شد.

موسوی‌شکوری گفت: نباید موضوع را بیش از حد رسانـه‌ای و تبـلیغـاتی کـرد، عامل اصلی پیشرفت ایران در دستان پرتوان دانشمندان هسته ای کشور است و مقابله میان دو جبهه حق و باطل ادامه و استـمرار دارد و تمام نشدنی نیـست و در نهایت باید بپذیریم که در ذات و سرشت آمریکا ییان ظلم و ستمگری نهادینه شده است.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon