تاسیس دانشگاه روزنامه نگاری یک ضرورت است

تاسیس دانشگاه روزنامه نگاری یک ضرورت است

خبرگزاری تسنیم: مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره ضمن اشاره به انواع مختلف حرفه روزنامه‌نگاری، گفت: تاسیس یک دانشگاه مختص آموزش حرفه روزنامه‌نگاری، یک ضرورت است.

امیدعلی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در سراسر دنیا حرفه روزنامه‌نگاری به سه شیوه تجربی، آکادمیک و شیوه سوم که تلفیقی از روش تجربی و آکادمیک است، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین روزنامه‌نگاران در کشور انگلستان و در نوع اول به صورت تجربی این حرفه را آغاز کردند. بعد از استقلال آمریکا و راه‌اندازی خبرگزاری‌هایی مانند آسوشیتدپرس و انتشار روزنامه‌ها، ضمن الگو گرفتن از شیوه تجربی انگلستان، آموزش دانشگاهی و برگزاری کلاس درس برای آموزش این حرفه آغاز شد.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره همچنین بیان کرد: در ایران نیز نخستین دانشکده برای این منظور تحت عنوان "مدرسه عالی ترجمه" شروع به فعالیت کرد و در دوره‌‌های بعد چند دانشکده به این حوزه اضافه شد، تا در نهایت بعد از انقلاب اسلامی با تاسیس دانشگاه علامه طباطبایی رشته ارتباطات با دو گرایش روزنامه‌نگاری و روابط عمومی به عنوان یک رشته مستقل به تربیت دانش‌آموختگان مبادرت ورزید.

مسعودی تصریح کرد: حرفه روزنامه‌نگاری از جمله مشاغلی است که به تجربه و تحصیل به صورت همزمان نیاز دارد، لذا تاسیس یک دانشگاه که به طور مشخص آموزش آکادمیک این رشته را ارائه دهد، از ضروریات است.

وی با اشاره به مشکل مخاطب و جذب مخاطب برای روزنامه‌های فعلی، افزود: این مشکلات می‌تواند از طریق آموزش شیوه‌های روزنامه‌نگاری برطرف شود.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاران باید همزمان با تحولات و مقتضیات زمان به یادگیری تکنیک‌های جدید در کار خود بپردازند، چرا که به طور مثال سبک‌های مختلف خبری بنا به مقتضیات زمان‌های مختلف ایجاد شدند و در هر دوره روزنامه‌نگاران باید این سبک‌ها را فرا می‌گرفتند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon