ما آزادی در چارچوب دین را قبول داریم / سران رژیم صهیونیستی هیچ شناختی از ایران ندارند


ما آزادی در چارچوب دین را قبول داریم / سران رژیم صهیونیستی هیچ شناختی از ایران ندارند

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهش مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ما آزادی را در حدود ضوابط، قواعد و قوانین ایرانی اسلامی قبول داریم، نه آزادی تحمیل شده از سوی غرب و تفکرات و فرهنگ غربی.

سید مهدی طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم،  با اشاره به سخنان نتانیاهو درباره آزادی مردم ایران، اظهار کرد: سخنان نتانیاهو را در سه بعد می‌توان تحلیل کرد و به آن نقد وارد کرد، که بعد اول درباره عدم شناخت وی از جامعه ایران، بعد دوم عدم آشنایی با آزادی و وضیعت آزادی در ایران و بعد سوم راجع به گفته‌های وی درباره انتخابات در جمهوری اسلامی است.

نتانیاهو از ایران هیچ شناختی ندارد

معاون پژوهش مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی با اشاره به سر‌درگمی نتانیاهو در مواجهه با جامعه ایرانی، گفت: تناقض‌های نتانیاهو مشخص می‌کند هیچ شناختی از ایران نداشته و این نخستین بار نیست که مسئولان صهیونیستی، توهم خود را، تصویر واقعی ایران جلوه می‌دهند.

طاهری تاکید کرد: در پاسخ به این حرف‌ها جوانان با غیرت ایرانی در شبکه‌های ارتباط جمعی، پاسخ وی را به خوبی دادند و طبق یک نظر سنجی که در اسرائیل صورت گرفت،  معلوم شد که مردم اسرائیل بر این باوردند که نتانیاهو با این حرف‌ها فقط خود را تحقیر کرده است.

آزادی در ایران براساس حدود و ضوابط الهی وجود دارد

عضو بنیاد ملی نخبگان افزود: در این‌باره باید اظهار کرد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ما آزادی را در حدود ضوابط، قواعد و قوانین ایرانی اسلامی قبول داریم، نه آزادی تحمیل شده از سوی غرب و ملهم از تفکرات و فرهنگ غربی.

 

وی تاکید کرد: نوع نگاه به آزادی و مبانی ایران و غرب با یکدیگر متفاوت است و سوال ما از آن‌ها این است که جامعه قبل انقلاب در ایران  که آزادی وارداتی از غرب بود، چه ثمراتی برای ما داشت؟ آیا چیزی بالاتر از ترویج فساد اخلاقی در میان جوانان و استعمار مردم ایران عائد ما شد؟

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه می‌فرماید: نه مردها آزاد بودند در زمان ایشان، نه زن‌ها و نه مطبوعات و نه رادیو و نه هیچی، آزادی در کار نبود، اسم، صحبتش و تبلیغاتش زیاد بود. آن آزادی هم که آن‌ها می خواستند برای مملکت ما آن آزادی است که هم جوان‌های پسر ما را و هم جوان‌های دختر ما را به تباهی می کشد. آن آزادی را آن‌ها می خواهند که من از این تعبیر می کنم به آزادی وارداتی، آزادی استعماری یعنی یک آزادی که در ممالکی که می خواهند وابسته به غیر باشد.

عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: مقام معظم رهبری در این باره می‌فرماید: آزادی مورد علاقه و اعتقاد ما به طور کلی از نظر مفهوم و مصداق با آزادی آمریکایی متفاوت است. در صورتی که چشمان خود را فقط بر دریچه تفکرات غربی باز کنیم، نتیجه تلخی در انتظار ما خواهد بود.

طاهری خاطر نشان کرد: ثمرات این آزادی که غرب و رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند، آن است که به گفته رسانه‌های منطقه، مدتی قبل در شهر تل‌آویو، فروشگاه‌هایی برای فروش زنان به صورت برده و استثمار اخلاقی ایجاد شده است. این وضعیت بیانگر آن است که انحطاط اخلاقی به نهایت خود در جوامع غربی رسیده و جایگاه انسان را مساوی حیوان قلمداد می‌کنند.

معاون پژوهش مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما در مبانی دینی خود، معتقدیم که حریت یا آزادی جزء فطرت انسان است و آزادی اجتماعی هم ریشه در فرهنگ دینی ما دارد.

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) با اهمیت به آزادی در این باره می‌فرمایند: " آزادی نه قابل چشم پوشی و نادیده انگاشتن است و نه شایسته است مردم از آن صرف نظر کنند. نه چیزی است که حکومت به مردم داده باشد و نه چیزی است که حکومت مجاز باشد آن را پایمال کند. آزادی حقی است خدادادی که مردم باید آن را طلب و حکومت‌ها باید آن را رعایت کنند."

حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه بارزی از آزادی انتخابات در ایران است

طاهری پیرامون اظهار نظر نتانیاهو درباره انتخابات ایران و عدم آزادی در انتخابات خاطر نشان کرد: آزادی در انتخاب یک حق انسانی و مورد تجلیل کتاب و سنت می‌باشد و مردم ایران در طول دوران پس از انقلاب در بیش از 30 انتخابات مشارکت فعال داشتند.

وی تاکید کرد:  در ایران برخلاف تمام کشورهایی که خود را مترقی و پیشرو در دموکراسی می‌دانند، لزوم حضور در رقابت انتخابات را عضویت در 2 حزب بزرگ کشور ندانسته و هرکسی با هر سلیقه سیاسی می‌تواند کاندیدای ریاست جمهوری شود و مردم هر فرد را که اصلح بدانند انتخاب می‌کنند.

عضو بنیاد ملی نخبگان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مردم مشارکت 72 درصدی در انتخابات داشتند که آقای روحانی با حدود 51 درصد آرا رئیس جمهور شد و در برابر 49 درصد هم به ایشان رأی ندادند که این بیانگر آزادی و انتخابات آزاد در ایران است.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه تاکید کرد: ما مفتخر به این هستیم در مملکتی زندگی می‌کنیم که رهبر آن به صراحت می‌گوید: «ما بنای بر این نداریم که یک تحمیلی به ملتمان بکنیم. اسلام به ما اجازه نداده است که دیکتاتوری بکنیم. ما تابع آرای ملت هستیم. ملت ما هرطور رأی داد ما هم از آنها تبعیت می‌کنیم ... اساس این است که، مسئله دست من و امثال من نیست و دست ملت است.»

معاون پژوهش مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات، علاقه آن‌ها به سرنوشت سیاسی خود و انتخاب فرد مورد نظر توسط اکثریت، نشانه‌ بارزی از آزادی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران بوده و این نشان‌دهنده علاقه‌مندی و اعتماد مردم به انتخابات سالم در ایران است.

وی گفت: در برابر آن دشمنان همواره با ایجاد شک و شبهه در اذهان مردم به دنبال آن هستند تا ذهنیت مردم در مورد نظام را تضعیف نموده و یاوه گویی‌های نتانیاهو در این راستا تعبیر می‌شود.

انتهای پیام/ح

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon