بازیکنان ما نمی‌توانستند ۴ پاس سالم بدهند؛لیست دریافتی‌شان را منتشر می‌کنم/رویانیان تاریخ را نمی‌داند

بازیکنان ما نمی‌توانستند 4 پاس سالم بدهند؛لیست دریافتی‌شان را منتشر می‌کنم/رویانیان تاریخ را نمی‌داند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از نمایش بازیکنان این تیم در دیدار برابر نفت تهران گفت: بازیکنان ما نمی‌توانستند ۴ پاس سالم به همدیگر بدهند.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی یک بر یک استقلال مقابل نفت تهران، اظهارات واعظ آشتیانی و ...صحبت‌های زیر را انجام داد.

* تسنیم: از بازی روز گذشته استقلال مقابل نفت تهران آغاز کنیم. استقلال پیروزی را در دقایق آخر با تساوی عوض کرد.

این هم از اتفاقات فوتبالی است و هر چند وقت یک‌بار دیده می‌شود که توپ به جایی زده می‌شود که بدترین نقطه ممکن است. بازیکنان ما باید حرفه‌ای‌تر فکر کنند و نباید اجازه زدن چنین شوت‌هایی را به حریفان دهند. این توپ‌ها به جایی می‌رود که کسی باورش نمی‌شود. نباید اجازه دهیم از هر طرف بازیکنان حریف به سمت دروازه ما شوت بزنند.

* تسنیم: از بازیکنان راضی هستید؟

از بعضی بازیکنان گله دارم چون چند پاس سالم به همدیگر ندادند. در صحنه گل تیم نفت مهدی نظری می‌توانست توپ را به سمت راست پاس دهد چرا که در آن سمت اولین کسی که به توپ می‌رسید فرهاد مجیدی بود ولی او توپ را به جایی برد که 3 مدافع تیم نفت در آنجا حضور داشتند. نباید بگوییم در این دیدار بدشانس بودیم. ما به بی‌دقتی بازیکنان باختیم. بازیکنی که به استقلال می‌آید باید توانایی داشته باشد که از 6 قدم شوت بزند.

* تسنیم: به نظر خیلی ناراحت می‌رسید.

چرا نباید باشم؟ روز گذشته خوب بازی کردیم ولی برای استقلال بد است که در 4 دقیقه پایانی گل بخورد. بازیکنان تیم نفت در آن دقایق به بازی سرعت می‌دادند که به گل برسند ولی نمی‌دانم بازیکنان ما به چه دلیل بازی سرعتی انجام می‌دادند و با چه کسی کورس گذاشته بودند! در صورتی که باید در آن دقایق با پاسکاری حفظ توپ می‌کردیم. از بازیکنان گله دارم چون 4 پاس سالم ندادند. این برای نخستین بار است که این صحبت‌ها را انجام می‌دهم.

* تسنیم: امیر قلعه‌نویی هم پس از پایان بازی از عملکرد برخی از بازیکنان ناراحت بود.

وقتی 7،8 بازیکن ملی‌پوش داشته باشی ولی بازیکن نتواند حفظ توپ کند معلوم است مربی ناراحت می‌شود. خواهش می‌کنم بازیکنان از پول صحبت نکنند. اگر بازی را آنالیز کنید متوجه می‌شوید کسانی که کمتر پول گرفته‌اند روز گذشته عملکرد بهتری داشتند. احساس می‌کنم بازیکنان به این شرایط عادت کرده‌اند. اگر تاکنون حرفی نمی‌زده‌ام به دلیل حضور استقلال در آسیا بود و می‌گفتم اشکالی ندارد و اجازه دهید بازیکنان همه کاسه کوزه‌ها را سر من خالی کنند ولی هواداران بدانند در این فصل به بازیکنان کم پول نداده‌ایم. اگر لازم شد لیست بازیکنانی که به آنها پول داده‌ایم را در سایت باشگاه قرار دهیم تا مشخص شود چه کسی پول گرفته است. تنها 3،4 بازیکن به اضافه کادر فنی پولی دریافت نکرده‌اند. بازیکنان با این بهانه‌ها به هیچ جایی نمی‌رسند. این همه زحمت کشیده می‌شود ولی به دلیل سهل‌انگاری 2 امتیاز از دست دادیم. بازیکنان باید حرفه‌ای تر باشند.

* تسنیم: با این روند به قهرمانی در لیگ امیدوار هستید؟

چرا نباشیم؟ ما از بازی روز گذشته صحبت کردیم. 3 بازی عقب افتاده داریم که اگر آنها را با پیروزی پشت سر بگذاریم به رده دوم جدول می‌رسیم.

* تسنیم: در نیم فصل به فکر تقویت تیم هستید؟

بستگی به درخواست سرمربی دارد و اگر قلعه‌نویی احتیاج به بازیکن داشته باشد حتما این کار را خواهیم کرد.

* تسنیم: در این چند روز صحبت از خرید بازیکنانی چون کریم انصاری‌فرد و حسین کعبی و کنار گذاشتن بازیکنانی چون علیرضا نیکبخت واحدی و آرش برهانی می‌شود. با بازیکنی صحبت کرده‌اید؟

با هیچ بازیکنی صحبت نکرده‌ایم. قلعه‌نویی لیست بازیکنان جدید و لیست بازیکنان مازاد را نداده است. هر وقت او لیستش را به باشگاه دهد ما اقدامات را انجام می‌دهیم. تنها چیزی که با قلعه‌نویی صحبت کردیم جذب مدافع راست و هافبک بازیساز خارجی بود که برای این کار اقدام کرده‌ایم.

* تسنیم: در بازی با نفت هواداران استقلال علیه علی دایی شعار سر دادند که با واکنش سرمربی پرسپولیس روبرو شد و دایی اعلام کرد لیدرهای استقلال خط گرفته‌ بودند.

مگر چه چیزی علیه دایی گفته‌اند؟

* تسنیم: آنها دایی را به رئیس مافیا متهم کردند.

علی دایی برای فوتبال ما زحمت کشیده شده و برای او احترام قائل هستیم. نه من و نه امیر قلعه‌نویی به این کار راضی نیستیم و قطعا در این زمینه پیگیری خواهیم کرد تا با آنها برخورد کنیم. از همین امروز این مسئله را بررسی می‌کنیم که موضوع چه بوده است. آن هوادارانی که به من و امیر قلعه‌نویی احترام می‌گذارند بدانند این کار درست نبود اما این را هم یادمان نرود که هفته‌ها به قلعه‌نویی توهین شد ولی هیچ‌کدام از اعضای باشگاه استقلال این‌چنین واکنش نشان ندادند و چنین صحبت‌هایی را مطرح نکردند. انتظار ما از هواداران پرسپولیس این است که آنها هم حرمت قلعه‌نویی را حفظ کنند.

* تسنیم: در این چند روز واعظ آشتیانی علیه امیر قلعه‌نویی صحبت کرد و معتقد بود سومی استقلال با صمد مرفاوی که در دوره مدیریت وی در استقلال اتفاق افتاد پاک‌تر از قهرمانی استقلال در لیگ هشتم با امیر قلعه‌نویی بود. البته قلعه‌نویی جواب آشتیانی را داد ولی فکر نمی‌کنید این مسائل به ضرر استقلال تمام شود و تمرکز این تیم بهم بریزد؟

بله بهم می‌ریزد. انتظار داریم دوستان به استقلال آرامش دهند. قلعه‌نویی مظلوم واقع شده است. آنهایی که در مربیگری حریف قلعه‌نویی نمی‌شوند از بیرون می‌خواهند به او ضربه بزنند.از این به بعد با هر کسی که آرامش مربی ما را بهم بریزد برخورد می‌کنیم. انسان باید به وجدان خود نیز رجوع کند.  با توکل به خدا این حاشیه‌ها را جمع و آن را ریشه‌کن می‌کنیم. دشمنان بدانند آن چیزی که می‌خواهند را به گور می‌برند.

* تسنیم: برای آشتی دادن امیر حسین صادقی، سیاوش اکبرپور و مهدی رحمتی اقدامی انجام داده‌اید؟

مربی باهوشی به نام امیر قلعه‌نویی داریم که از عهده‌ این کارها بر می‌آید. با این وجود نه نیاز به ورود من است و نه نیاز به ورود قلعه نویی چون بازیکنان خودشان این مسئله را حل می‌کنند. آرام آرام کارهای خود را پیش می‌بریم و به قول قلعه‌نویی از بازی روز جمعه مقابل فولاد خوزستان استارت قهرمانی را می‌زنیم.

* تسنیم: پرسپولیس هم با نتایجی که گرفته خودش را به دوم جدول رسانده است. به نظرتان این تیم مدعی قهرمانی لیگ خواهد بود؟

دوست داریم رقابت نزدیکی با تیم پرسپولیس داشته باشیم. پرسپولیس چند سالی در کورس قهرمانی حضور نداشت و خوشحالیم با علی دایی نتایج خوبی گرفته‌ است. امیدوارم رقابت استقلال و پرسپولیس داغ شود و این رقابت به سود تیم ملی‌ خواهد بود. با این وجود جام قهرمانی لیگ برای استقلال است. مطمئنم هر دو جام در تهران می‌ماند که یکی برای ما و دیگری برای پرسپولیس خواهد بود.

* تسنیم: محمد رویانیان در مصاحبه‌ای عنوان کرده هر کاری که در بچگی انجام داده فتح‌الله‌زاده آن را انجام می‌دهد.

رویانیان بیش از 2 سال نیست که به فوتبال آمده و تاریخ فوتبال ایران را نمی‌داند. از شما رسانه‌ها انتظار داریم رویانیان را از بی‌اطلاع بودن بیرون بیاورید. آقای رویانیان! اگر شما سال گذشته به ایتالیا سفر کردی من 15 سال پیش علی سامره را به پروجای ایتالیا ترانسفر کردم. اگر شما 15 سفر خارجی رفتی ما سال‌های گذشته این کار را انجام داده‌ایم.

رویانیان چون در فوتبال نبوده اطلاع ندارد. سال 2004 ما نوشابه انرژی‌زا را زدیم که به 9 سال گذشته بازمی‌گردد ولی رویانیان تاریخ را نمی‌داند. اگر رویانیان در فوتبال حضور نداشته اشکالی ندارد ولی تاریخ را مطالعه کند. با سفیر برزیل در حالی چند روز گذشته دیدار داشتم که 8 سال گذشته نیز با یکی دیگر از سفرای برزیل در تهران ملاقات کردم. رویانیان چون بی‌اطلاع است این صحبت‌ها را انجام می‌دهد.

* تسنیم: روز گذشته گوران لاوره از نیمکت‌نشینی در استقلال ناراحت بود و با عصبانیت پیراهن خود را به زمین کوبید.

ما در استقلال از این شوخی‌ها نداریم و یک شیر به نام امیر قلعه‌نویی در تیم حضور دارد که با این مسائل برخورد می‌کند.

* تسنیم: این روزها بحث‌های داوری باز هم زیاد شده و تیم تراکتورسازی قصد انصراف از بازی‌های لیگ را دارد و پرسپولیس هم به عملکرد داوران معترض است...

به نظرم بحث داوری بیش از حد داغ شده و خیلی از داوران شایسته ما در این مسئله آسیب دیده‌اند. در این فوتبال موارد زیادی اتفاق می‌افتد و شما دیده‌اید که در همین فصل 6،7 پنالتی ما گرفته نشد. دوستان مقداری باید خویشتن داری کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon