مشارکت بنیاد برکت در تاسیس بزرگترین کارخانه تولید کننده نان صنعتی در استان زنجان

مشارکت بنیاد برکت در تاسیس بزرگترین کارخانه تولید کننده نان صنعتی در استان زنجان

خبرگزاری تسنیم: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در احداث بزرگترین کارخانه تولید نان صنعتی در استان زنجان با کارآفرینی از این استان، مشارکت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بیناد برکت در راستای تاسیس کارخانه تولید کننده نان در راستای توسعه اشتغال زایی گام برداشته است.  در صورت فعالیت این کارخانه با ظرفیت کامل، 200 فرصت شغلی مستقیم  و 400 فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد که در راستای سیاست کارآفرینی بنیاد برکت است.

 مجید بریری مدیرعامل این کارخانه  افزود: میزان اعتبارهزینه شده برای این طرح 122 میلیارد ریال است که 49 درصد آن توسط  بنیاد برکت تامین شده است.
این کارآفرین زنجانی گفت: این کارخانه تولید نان صنعتی  با حمایت بنیاد برکت بزودی فعالیت خود را آغاز می کند و تا دو الی سه هفته دیگر محصول نهایی آن وارد بازار خواهد شد.

وی با اشاره به موانع موجود در همکاری بانک‌ها برای تاسیس این کارخانه، افزود: شرکت کیان گرم نان در سال 86 تاسیس شد و مدتی طول کشید که مجوز‌های لازم برای تولید نان صنعتی اخذ شود و در بازدیدهایی از کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه، قصد انتقال تجارب آنان را در خصوص تولید نان صنعتی به کشور داشتم.

بریری ادامه داد: در همین زمینه قراردادی با شرکت موندیال فورنیه ایتالیا منعقد ساختیم اما تامین اعتبار ارزی پس ازیکسال ونیم دوندگی بی حاصل بود و نتوانستیم این پروژه را عملیاتی کنیم.

این کارآفرین زنجانی با اشاره به مذاکراتی که از سال 88 با بنیاد برکت داشت، گفت: توافقنامه مشارکت بنیاد برکت در این پروژه در سال 89 منعقد شد و با کمک این بنیاد توانستیم  ساخت‌ها، محوطه، انبار، ساختمان بخشی از کارخانه و تاسیسات را انجام دهیم و از سوی دیگر مشکل تامین ارز با رایزنی‌های معاونت سرمایه‌گذاری واقتصادی بنیاد برکت از طریق بانک صنعت ومعدن حل شد.

وی خاطرنشان ساخت: تا پیش از مشارکت با بنیاد برکت، برای اجرای این پروژه  نزدیک به چهار سال به دلایل مختلف معطل بودیم اما با همکاری این بنیاد بر مشکلات فائق آمدیم.

وی افزود:‌ با ورود بنیاد برکت به این پروژه چه از نظر مالی و چه از نظر اداری  مورد حمایت قرار گرفتیم و توانستیم با کمک این بنیاد، این پروژه کارآفرینی را به اتمام برسانیم.

بریری ادامه داد: با توجه به مطالعاتی که با همکاری معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی بنیاد برکت در خصوص بازار محصول این کارخانه شده است در ابتدای کار 5 درصد ظرفیت بازار منطقه را پوشش خواهیم داد. به کشور عراق  صادرات خواهیم داشت و مشغول مطالعه در زمینه صادرات به افغانستان و کشورهای همسایه در شمال ایران هستیم.

این کارآفرین زنجانی گفت: این صادرات مربوط به نان خشک بلوری است که بازار خوبی در این کشورها داشته و تا 6 ماه ماندگاری دارد. 
بریری در مورد انواع نان‌هایی که این کارخانه  تولید می‌کند، گفت: تقریبا هیچ نانی نیست که در این کارخانه  تولید نشود و در هر سه بخش نان تخت، نیمه حجیم و حجیم، محصولات متنوعی عرضه خواهد شد.

این کار آفرین ادامه داد: نان منجمد محصول جدیدی است که به تولید آن خواهیم پرداخت. این نان می‌تواند در فرهای خانگی به صورت کامل پخته شود.
بریری ادامه داد: با توجه به آثار مفیدی که همکاری با  بنیاد برکت برای ما داشته است، کارآفرینان منطقه نیز به همکاری با این موسسه ترغیب شده‌اند.

وی افزود: بنیاد چارچوب بسیار درست و محکمی برای مشارکت با کارآفرینان دارد و با ورود آن، پروژه مدیریت مناسب‌تر ومنظم‌تری به خود می‌گیرد. همچنین بنیاد کارشناسان اقتصادی بسیار خوبی دارد و این به کارآفرینان بسیار کمک می‌کنند.

این کارآفرین زنجانی گفت: من تامین کننده مالی در ایران نمی شناسم که مانند بنیاد برکت با این شفافیت وسلامت وارد پروژه شود. همچنین بنیاد بعد از 5 سال همکاری و مشارکت در سود و زیان طرح، با کارآفرینان سهام خود را در اختیار ایشان قرار می‌دهد و این امکان خوبی برای کارآفرینان است. ا

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه