اولویت مراکز توانبخشی بیماری های روان، اجتماعی شدن مددجو است

اولویت مراکز توانبخشی بیماری های روان، اجتماعی شدن مددجو است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین اصلی که باید در مراکز توانبخشی روانی ‌های مزمن در اولویت کاری قرار داده شود، اجتماعی شدن مددجویان و برگشت آنها به خانواده ‌ها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد حسن اکبری ‌مطلق ظهر امروز در جمع خانواده مددجویان بهزیستی بیرجند، با تبریک ولادت امام هادی(ع) و دهه ولایت، اظهار کرد: بهداشت روانی فقط نداشتن بیماری یا عقب ماندگی نیست بنابراین کسی که احساس ناراحتی نکند از نظر روانی سالم محسوب می‌شود.

وی افزود: تمامی کارکنان و پرسنل بهزیستی به عنوان مددکار ابتدا باید تلاش کنند تا شاخصه‌های سلامت روان که نیاز است در وجود هر انسانی باشد را در خود تقویت کنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با نقش سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به بیماران روان، رابطه ‌ای بین بیمارستان و محیط خانواده یا اجتماع است.

اکبری ‌مطلق بیان کرد: کار بهزیستی درمان نیست و این ادعا نیز وجود ندارد که بتوانیم بیماران را به طور کامل درمان کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی با وجود مراکز توانبخشی و مراقبتی خدمات مورد نیاز را به مددجویان ارائه می‌دهد.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خطاب به دست‌اندرکاران حوزه بهزیستی، تصریح کرد: تمامی دست ‌اندرکاران چه در مراکز خصوصی و عمومی باید این نکته را بدانند که مهم‌ترین اصلی که باید در مراکز توانبخشی روانی ‌های مزمن در اولویت کاری قرار داده شود، اجتماعی شدن مددجویان و برگشت آنها به خانواده ‌ها است.

اکبری‌مطلق افزود: همچنین خانواده‌ها باید مدنظر داشته باشند که اگر فرزندی از آنها قدری دچار اختلالات روانی شده و از این موضوع رنج می‌برد او را پذیرفته و انتظار نداشته باشند همیشه در مراکز نگهداری و تحت مراقبت بهزیستی قرار داشته باشند.

وی خطاب به خانواده مددجویان گفت: اگر خانواده‌ها به فکر درمان بیماران روانی خود هستند باید زمینه و بستر مراقب از وی را در خانواده فراهم کرده و او را از خانواده طرد نکنند.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز درمانی باید دوره درمان و بستری بیماران را کوتاه تر کنند، افزود: پایان مثبت در بازدیدهایی که از مراکز درمانی انجام می‌شود تعداد افراد بازتوان شده در این مراکز است.

اکبری ‌مطلق افزود: باید توجه داشت چه تعداد از افراد بازتوان شده و به آغوش خانواده برگشته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین خانواده‌ها باید از این موضوع استقبال کرده و انتظار نداشته باشند بیمار به صورت 100 درصد مداوا شده باشد بلکه باید زمینه‌های لازم را برای بیمار در خانه فراهم کرده تا بیمار دومرتبه به مرحله مزمن بیماری برنگردد.

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه قشر خانواده در درمان اختلالات روانی یک فرد بسیار مهم و تاثیر‌گذار است، اظهار کرد: نکته دیگری که باید مدنظر خانواده‌ها باشد این است که انگ زدن به بیماران روانی عاملی مهم در جلوگیری از مراجعه آنها برای درمان است و در نتیجه مانعی عمده در برابر سلامت روان جامعه محسوب می‌شود.

اکبری‌مطلق گفت: نکات قوت بیماران باید تقویت شده و نباید با انگ‌زدن‌های بی‌مورد بین آنها و دیگر افراد خانواده تبعیض قائل شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon