بانک‌های خارجی هنوز ال‌سی نمی‌پذیرند/جلسه‌ای با معاون اول نداشتیم

بانک‌های خارجی هنوز ال‌سی نمی‌پذیرند/جلسه‌ای با معاون اول نداشتیم

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه جلسه بانکی‌ها با معاون اول رئیس جمهور احتمالاً زمان دیگری برگزار خواهد شد، گفت: ال‌سی ۳۰ درصدی با توجه به تحریم‌های بانکی عملاً کاربردی ندارد و به همین دلیل در سیستم بانکی اجرا نمی شود.

بهمن وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جلسه مدیران عامل بانک ها و فعالان بخش خصوصی با معاون اول رئیس جمهور، اظهار داشت: فکر می کنم این جلسه به زمان دیگری موکول شده باشد چراکه روز گذشته جلسه‌ای اعلام نشد و اطلاعی به ما ندادند.

وی درباره چرایی عدم اجرای مصوبه ال سی 30 درصدی در بانک‌ها گفت: این مصوبه که از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده دارای ایراداتی است که باید حل شود. برهمین اساس هم اکنون بانک‌ها نمی توانند آنرا اجرا کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: پیش از ابلاغ این بخشنامه بخاطر اینکه بانک های خارجی ال سی باز نمی کردند بانک‌های داخلی پول را به تولید کننده، صادرکننده و واردکننده می دادند که خودشان منتقل کنند.

وکیلی ضمن اشاره به اینکه اگر بانک‌های خارجی نسبت به پذیرش ال سی اقدام کنند بانک‌های داخلی مشکلی در گشایش اعتبار ندارند، تصریح کرد: در معاملات ال سی بانک طرف مقابل باید ال سی را بپذیرد اما زمانی که بانک خارجی وجود ندارد که ال سی را بپذیرد عملاً این بخشنامه کاربرد ندارد.

این فعال بانکی با تأکید بر اینکه عملاً در حال حاضر ال سی کاربرد ندارد، افزود: برای ما فرقی نمی کند که در گشایش ال سی با 30 درصد یا 10 درصد اقدام کنیم مشکل اینجاست که ال سی در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌ها عملاً کاربرد ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان که بخشنامه بانک مرکزی درباره ال سی بازنگری شد بانک‌ها بر اساس ضوابط و سیاست‌های بانک مرکزی عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه