توافق ۲۶ میلیارد تومانی برای تبدیل مدرسه به پارکینگ مجتمع تجاری+فیلم

توافق 26 میلیارد تومانی برای تبدیل مدرسه به پارکینگ مجتمع تجاری+فیلم

خبرگزاری تسنیم: این روزها مذاکراتی در جریان است تا دو مدرسه دولتی و خیرساز نادعلی و شهدای باغ فیض در منطقه ۵ تهران به مبلغ ۲۶ میلیارد تومان به فروش رسیده تا پس از تخریب به پارکینگ مجتمع تجاری تیراژه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، این روزها دبستان پسرانه شهید "نادعلی" و دبیرستان دوره اول " شهدای باغ فیض" در محله باغ فیض تهران روزهای پرالتهابی را سپری می‌کنند چرا که اخباری مبنی بر فروش این مدارس به یک مجتمع تجاری برای تخریب و تبدیل شدن آنها به پارکینگ به گوش می‌رسد.

ماجرا از آن قرار است که حدود 20 سال پیش خانواده شهید حسن نادعلی با فروش باغ خانوادگی خود تصمیم می‌گیرند تا برای زنده نگه داشتن نام شهیدشان در یک کار خداپسندانه اقدام به ساخت مدرسه کنند بنابراین از محل درآمد حاصل از فروش باغ دو مدرسه به نام‌های شهید نادعلی و شهدای باغ فیض را در محله باغ فیض تهران می‌سازند.

این دو مدرسه برای تحصیل رایگان دانش‌آموزان تقدیم آموزش و پرورش می‌شود و از آن زمان تاکنون دانش‌آموزان بسیاری در این مدارس تحصیل کرده و از آنجا فارغ التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون نیز حدود 2 هزار نفر از دانش‌آموزان محله باغ فیض در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

آموزش و پرورش شهر تهران این روزها با وجود کمبود فضای آموزشی در شهر تهران به ویژه در منطقه باغ فیض در حال مذاکره با صاحبان مجتمع تیراژه برای فروش این دو مدرسه به آنهاست تا این مدارس تبدیل به پارکینگ این مجتمع تجاری شوند.

آقای نادعلی که مدرسه شهید نادعلی را ساخته است به خبرنگار تسنیم می‌گوید: زمزمه‌های واگذاری مدارس به مجتمع تیراژه برای ساخت پارکینگ به گوش می‌رسد و مسئولان این مجتمع تجاری امروز با رئیس آموزش و پرورش شهر تهران برای خرید این مدارس مذاکره دارند و قرار است تا این مدارس به قیمت 26 میلیارد تومان به فروش برسد.

وی می‌افزاید: قرار است تا با خانواده شهدای محل به دفتر مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران رفته و اعتراض خود را نسبت به تخریب این دو مدرسه اعلام کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی امام جماعت مسجد باغ فیض نیز در اعتراض به این تصمیم آموزش و پرورش به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خیران محل این مدارس را با هزینه شخصی خود ساخته‌اند چرا آموزش و پرورش باید این مدارس را به فروش برساند در حالیکه برای ساخت آن هیچ هزینه‌ای صرف نکرده است.

وی می‌افزاید: محله باغ فیض با تراکم جمعیت و کمبود مدرسه مواجه است و در منطقه نیز زمین خالی برای ساخت مدرسه وجود ندارد، در چنین شرایطی تخریب این مدارس باعث آوارگی دانش‌آموزان آن هم در سال تحصیلی می‌شود.

موسوی ادامه می‌دهد: خیران با هزینه شخصی خود این مدرسه را ساخته‌اند و برای رضایت خدا آن را در اختیار آموزش و پرورش برای تحصیل رایگان دانش‌آموزان قرار داده‌اند این روزها آموزش و پرورش به دنبال کسب درآمد است و از طریق فروش مدارس نیز می‌خواهد کسب درآمد کند.

پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم در رابطه با علل این اقدام از آموزش و پرورش منطقه 5 این نتیجه را به همراه داشت: چنین ماجرایی صحت ندارد اصلا آموزش و پرورش اجازه ندارد اموال و مدارس  دولتی را به فروش برساند در حال پیگیری این ماجرا هستیم.

این در حالی است که پیگیری خبرگزاری تسنیم از آموزش و پرورش شهر تهران و تماس با مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نتیجه‌ای را به همراه نداشت.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon