صنعت سینمای آموزشی اقتصاد مناسبی ندارد

صنعت سینمای آموزشی اقتصاد مناسبی ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نمایش فیلم‌های رشد در ۲۰۰ مدرسه گفت: اقتصاد صنعت سینمایی آموزشی لنگ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محی‌الدین بهرام محمدیان امروز در مراسم افتتاحیه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در محل سینما فلسطین تهران برگزار شد اظهار داشت: سال‌هاست که این جشنواره را برگزار می‌کنیم و می‌توان گفت که این جشنواره قدیمی‌ترین جشنواره کشور است اما باید بگویم که طی سالیان گذشته هدف اصلی جشنواره فیلم رشد این بود که فیلم‌های خوب را شناسایی و به نمایش بگذارد اما چندسالی است که تلاش می‌کنیم فیلم‌های خوب را در گردونه نظام تعلیم و تربیت وارد کنیم.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد نباید محصول چند سینمای کشور باشد بلکه فیلم‌های منتخب باید در آموزش و پرورش وارد شده و پشتیبان کلاس درس و معلم باشد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران آموزش وپرورش باید این فرصت را فراهم کنند تا فیلم‌های آموزشی وارد چرخه کلاس درس شود گفت: هسته مرکزی فیلم آموزشی باید مبتنی بر یاد دادن و یاد گرفتن باشد.

محمدیان ادامه داد: امسال در 200 مدرسه کشور فیلم‌های منتخب در جشنواره رشد به نمایش در می‌آیند و تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آتی فیلمسازان معلم را حمایت و افراید را وارد این عرصه کنیم که نظام تعلیم و تربیت را به خوبی شناخته و و تولیدات خود را وارد مدرسه‌ها کنند.

وی عنوان کرد: صنعت سینمای آموزشی دارای اقتصاد ضعیفی است و به نوعی می‌توان گفت که اقتصاد آن لنگ است و متکی به دولت. بنابراین دولت و آموزش و پرورش باید از این صنعت حمایت کنند. اگر فیلمسازان و تولیدکنندگان فیلم‌های آموزشی در چارچوب سند برنامه درسی ملی در داخل کشور اقدام به تهیه فیلم آموزشی کنند مدارس از این موضوع استقبال خواهد کرد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امیدواریم در یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین بسته آموزشی را در مدارس گسترش داده و به جای استفاده از کتاب از این بسته آموزشی بهره‌مند شویم.

به گزارش تسنیم، در مراسم افتتاحیه چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد وزیر ارشاد و سرپرست آموزش و پرورش حضور نداشتند و در این مراسم از ناصر ممدوح پیشکسوت صنعت دوبله و معلم فداکار گیلان‌غرب که جان دانش‌آموز خود را نجات داده بود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon