اصفهان میزبان دورنهایی لیگ بیس‌بال کشور

اصفهان میزبان دورنهایی لیگ بیس‌بال کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته بیسبال استان اصفهان گفت: پس از گذشت نزدیک به یک دهه، اصفهان میزبان دور نهایی لیگ بیس‌بال کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از روابط عمومی کمیته بیسبال استان اصفهان، وحید باطنی پیرامون برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این رقابت ها از تاریخ 12 تا 15 آبان ماه در ورزشگاه جهان پهلوان تختی و با حضور چهار تیم نادری بوشهر، پاور پایپ اصفهان، نماینده استان قم و آذرخش تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: لیگ بیس‌بال هر سال با حضور 12 تیم در دو گروه شمال و جنوب برگزار می‌شود و در هر گروه پس از دو سری مسابقات رفت و برگشت، دو تیم صعود کننده معرفی شده و پس از آن چهار تیم صعود کرده در یک سری مسابقه متمرکز و دوره‌ای پس از رقابت با یکدیگر، کسب امتیاز می‌کنند و تیم‌های اول تا چهارم کشور مشخص می‌شوند.

رئیس کمیته بیسبال استان اصفهان در مورد مسابقات امسال یان کرد: در سال جاری از گروه شمال طی دو دور رفت و برگشت به میزبانی استان های خراسان رضوی و سمنان در نهایت دو تیم قم و آذرخش تهران به ترتیب به عنوان تیم های اول و دوم به مرحله نهایی لیگ صعود کردند و از گروه جنوب نیز در مجموع رفت و برگشت به میزبانی استان سمنان دو تیم نادری بوشهر و پاورپایپ اصفهان موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر کشور شدند.

وی با بیان اینکه جایگاه کنونی بیسبال در کشور رو به پیشرفت است، خاطرنشان کرد: این رشته در کشور های آسیایی به شدت پیشرفت کرده به شکلی که ژاپن، چین تایپه و کره جنوبی جزء چهار تیم برتر دنیا در رنکینگ جهانی هستند و پاکستان، تایلند و افغانستان نیز در رده های 13 ، 25 و 39 این رده بندی قرار گرفته‌اند.

باطنی افزود: ایران نیز با توجه به کسب مقام سوم زیر گروه آسیا که اردیبهشت ماه سال 1391 به دست آمد؛ به تازگی توانسته در رتبه 45 رنکینگ جهانی قرار گیرد، هرچند از این رشته مهیج حرفی به میان نیست و در رسانه ها نیز کمتر نامی از آن به گوش می رسد اما 12 باشگاه شرکت کننده در لیگ این رشته و رده 45 رنکینگ جهانی خود گویای پیشرفت این رشته در کشور است.

وی اضافه کرد: رشته بیس‌بال ریشه در بازی‌های محلی ایران دارد و این رشته با نام‌های پله چفته، آبده، گو چو، الک دولک، چلتوپ، گل بی بی شده، زنجیر پله، توپ کاج ، توپ گل و چوگو در استان‌های اصفهان، سمنان، بوشهر، چهار محال و بختیاری و هرمزگان بازی می‌شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon