دومین همایش سرپرستان دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم برگزار شد

دومین همایش سرپرستان دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: همزمان با عید سعید غدیرخم، دومین همایش سرپرستان دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران کل این خبرگزاری در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در دومین همایش استانی سرپرستان دفاتر این خبرگزاری، با بیان اینکه استفاده از نیروهای جوان، متعهد و با انگیزه در خبرگزاری تسنیم سبب رشد این رسانه در مدت زمان فعالیت خود بوده است، اظهار کرد: شعار ما در خبرگزاری تسنیم، رعایت سرعت، دقت و صحت در انتشار اخبار است و تلاش داریم تا با استفاده از نخبگان عرصه رسانه، الگویی از فعالیت رسانه‌ای اخلاق‌محور را در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به جایگاه خبرگزاری مرجع کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود:‌ در حال حاضر مقدمات تبدیل شدن تسنیم به خبرگزاری برتر کشور فراهم شده است، البته در برنامه داریم که تسنیم در آینده‌ای نه چندان دور به خبرگزاری برتر منطقه تبدیل شود. 

مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم با اشاره به اهمیت توجه به سوژه‌های خبری در سراسر کشور، بر استفاده دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم از خبرنگاران باتجربه و بومی تأکید کرد و گفت: یکی از مسائلی که باید همواره مدنظر سرپرستان استانی قرار گیرد موضوع انتخاب و گزینش نیرو‌های انسانی است به گونه‌ای که باید سرپرستان استان‌ها، خبرنگارانی کارشناس، کارآمد، بومی و با تجربه را برای خود برگزینند.

قلی زاده خاطرنشان کرد: تلاش ما ارسال به‌موقع اخبار و رعایت کیفیت مناسب خبری است، اما آنچه بیش از هر شاخص دیگری اهمیت دارد، صداقت در انتشار خبر و رعایت انصاف در پوشش اخبار است که امیدوارم این مهم همچنان به‌عنوان یک ویژگی شاخص خبرگزاری تسنیم مطرح باشد.

عباس درویش توانگر، قائم‌مقام خبرگزاری بین‌المللی تسنیم نیز با اشاره به اولویت‌های‌ خبرگزاری تسنیم در استان‌های کشور اظهار کرد: وظیفه و رسالت اصلی خبرنگاران حضور در متن اخبار و رویدادهای جاری، خاص، بومی و ملی است تا با انتشار درست‌ و صحیح و به‌موقع، تمامی اخبار مرتبط به موضوعات را بتوان به‌صورت تأثیرگذاری در جامعه نقش‌آفرینی کرد.

وی افزود: امروز خبرگزاری تسنیم در میان رسانه‌ها و خبرگزاری های سطح کشور بسیار جایگاه خوبی دارد به گونه ای که جزو چند خبرگزاری نخست کشور قرار دارد. 

قائم‌مقام خبرگزاری بین‌المللی تسنیم خاطرنشان کرد: امیدوارم سرپرستان استانی در هریک از استان‌های کشور به گونه‌ای عمل کنند که دستگاه‌های اجرایی همواره در معادلات و فعالیت‌های خود خبرگزاری تسنیم را در نظر داشته باشند. 

وی با اشاره به پرهیز از نگاه شعاری به انتشار اخبار و رویداد‌های خبری افزود: باید با شناخت ارزش‌ها و حفظ حریم مقدسات در انتشار اخبار، امید را به نظام و انقلاب تسری دهیم.

همچنین در ادامه این همایش محمد کریمی، معاون خبر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم اظهار کرد:‌ رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و به نیابت از افکار عمومی باید برای حضور فعال‌تر در جامعه، نقش نظارتی خود را بیشتر ایفا کنند.

وی آغاز به کار دفاتر استانی خبرگزاری تسنیم را فرصتی برای توسعه بیشتر این رسانه و توجه به اخبار و رویدادهای خبری سراسر کشور ارزیابی کردو افزود: سرپرستان و خبرنگاران استانی تسنیم با همکاری و هماهنگی سایر بخش‌های خبری این خبرگزاری باید تلاش کنند تا ضمن تولید و انتشار اخبار باکیفیت، پیگیر مطالبات مردم در نقاط مختلف کشور باشند و با انتشار اخباری دقیق و صادقانه، اعتماد مخاطبان به این خبرگزاری را افزایش دهند.

سیدعلی میررضوی، مدیرکل استان‌های خبرگزاری بین‌المللی تسنیم نیز در این همایش با ارائه گزارشی از روند توسعه فعالیت‌های این خبرگزاری در استان‌های مختلف کشور، هدف از فعالیت دفاتر استانی را توجه به مطالبات مردم در نقاط مختلف کشور عنوان و اظهار کرد: سرپرستان دفاتر استانی با هماهنگی سایر گروه‌های خبری خبرگزاری تسنیم، تلاش می‌کنند تا فراتر از آنچه در تهران به‌عنوان پایتخت سیاسی کشور رخ می‌دهد، عدالت خبری را در کشور برقرار و رویدادهای خبری را در تمام شهرها و روستاها پیگیری کنند.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری بین‌المللی تسنیم خاطرنشان کرد: تعداد اخبار خروجی میانگین در هر شبانه‌روز تا ابتدای آبان ماه امسال به 310 خبر می‌رسد.

در این همایش، مدیران‌کل تحریریه خبرگزاری تسنیم و نیز سرپرستان استانی این خبرگزاری پیشنهادهای خود برای هم‌افزایی و همکاری بهتر برای انتشار اخبار باکیفیت از استان‌های مختلف کشور را ارائه کردند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon