ایرانپور: برنامه فانی فاقد ویژگی‌های استراتژیک است/ عزیزی: برای حق‌التدریسی‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

ایرانپور: برنامه فانی فاقد ویژگی‌های استراتژیک است/ عزیزی: برای حق‌التدریسی‌ها چه برنامه‌ای دارید؟

خبرگزاری تسنیم: مخالفین وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش در صحن بهارستان به بیان علت مخالفت خود با گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور پرداختند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی ایران‌پور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در ادامه جلسه علنی مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به عنوان مخالف علی‌اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت می‌کرد، در ابتدا خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در رابطه با آب زاینده‌رود و تالاب گاوخونی انتظار داریم رئیس‌جمهور اقدامات مناسب را انجام دهد. 

وی آموزش و پرورش را بخش زیربنایی کشور دانست که از اهمیت بالایی برخوردار است و تصریح کرد: قطعا سکاندار چنین وزارتخانه مهمی باید از توان مدیریتی بالایی برخوردار باشد چرا که حساس‌ترین سرمایه‌های کشور در این وزارتخانه تربیت می‌شوند.

نماینده مردم مبارکه خطاب به فانی گفت: از شما به عنوان فردی که انگیزه و توان مدیریتی بالایی دارد، انتظار بود که در برنامه‌های خود از توان عظیم این وزارتخانه در بخش‌های مختلف استفاده می‌کردید که اینگونه نشده است و آنچه در برنامه شما مشاهده می‌شود، جزئی‌نگری نسبت به بخشی از جامعه آموزش و پرورش است.

ایرانپور با بیان اینکه شما در برنامه‌های خود از بایدها و نبایدها گفته‌اید، در انتقاد از برنامه‌های ارائه شده از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: در این برنامه کمتر از نقاط ضعف و قوت  و درونی و بیرونی وزارت آموزش و پرورش صحبت کردید و در این برنامه حداقل‌های برنامه‌ریزی ‌استراتژیک مشاهده نمی‌شود.

وی برخی بندهای برنامه ارائه شده از سوی فانی را نیاز به توضیح بیشتر دانست و گفت: حدود 3 ماه است که شما به عنوان سرپرست در وزارتخانه آموزش و پرورش مسئولیت دارید و خود شما مشخص کنید که آیا توان اداره چنین وزارتخانه‌ای را طی مدت 4 سال خواهید داشت یا خیر.

نماینده مردم مبارکه همچنین تصریح کرد: شما در برنامه ارائه کرده خود صحبت از ارتقا و چابک‌سازی نظارت در آموزش و پرورش سخن گفته‌اید، اما درباره شیوه‌ها و روش‌های اجرای آن هیچ حرفی نزدید.

ایران‌پور خطاب به فانی گفت: نظر صریح خود را در خصوص اخراج معلمان پیش‌دبستانی و دبستانی که نیروهای تحصیلکرده بودند اعلام کنید تا به عنوان یکی از شاخصه‌ها مشخص شود نظر شما در مورد اخراج این نیروهای توانمند چیست؟

وی تصریح کرد: شما در برنامه پیشنهادی خود به موضوع نهادینه‌کردن برنامه‌محوری در مدیریت آموزش و پرورش و موضوع منابع انسانی اشاره کرده‌اید، اما به شیوه‌های رسیدن و اجرای آنها اشاره نکرده‌اید. 

نماینده مردم مبارکه با طرح این سوال که برنامه زمان‌بندی شما برای رسیدن به حداقل‌ استانداردهای مدارس چیست، گفت: 30 درصد مدارس شهرستان مبارکه فرسوده هستند، برنامه‌های شما برای آنها چیست و در کل از شما انتظار داریم برنامه‌های خود را به صورت مشخص و به صورت زمان‌بندی‌شده اعلام کنید. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بخشی از زمان علی ایرانپور را استفاده می‌کرد خطاب به فانی گفت: در زمانی که سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را در دست داشتید، قرار بود طرحی را اجرا کنید که ناقص ماند مبنی بر اینکه مدیران مدارس را معلمان و اولیای دانش آموزان آن مدارس انتخاب کنند و روسای آموزش و پرورش را نیز مدیران مدارس و معلمان تعیین کنند. نظر شما در خصوص این طرح چیست و آیا قصد اجرای آن را دارید یا خیر؟

وی همچنین با بیان اینکه معلمان حق‌التدریسی با حداقل حقوق و بدون بیمه به تدریس می‌پردازند از وزیر پیشنهادی سوال کرد برای این نیروها چه کار خواهید کرد و چه برنامه‌ای دارید؟

نماینده مردم شیروان در پایان گفت: آیا در انتخاب مدیران با نمایندگان مشورت خواهید کرد و یا خیر؟

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon