ارسال ۴۰۴ اثر به جشنواره اشراق

ارسال 404 اثر به جشنواره اشراق

خبرگزاری تسنیم: نشست دومین جشنواره فیلم اشراق با حضور حجت السلام کمساری رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و محمد شکیبادل دبیر اجرایی این جشنواره در دفتر تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،حجت السلام کمساری رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اصلی ترین وظیفه این دفتر تبلیغ دین به زبان هنر است چون زبان هنر ماندگاری بیشتری دارد. این دفتر فعالیت های متعددی را انجام می دهد. برگزاری کلاس های آموزشی و هنری در بخش های مختلف هنر تصویری،تجسمی و غیره از جمله این فعالیت هاست.

حجت السلام کمساری ادامه داد: الان 5 انجمن فرهنگی راه اندازی کردیم که بیش از 5 هزار طلبه زن و مرد در آن فعالند. در خرداد 92 فراخوان سه جشنواره شعر،فیلم و عکس را دادیم که در حال حاضر جشنواره فیلم اشراق را برگزار می کنیم.

وی درباره تعداد آثار رسیده به جشنواره عنوان کرد: سال گذشته 410 اثر به جشنواره رسید و امسال نیز 404 اثر رسیده که در 4 بخش فیلمنامه، فیلم داستانی کوتاه، مستند و پویانمایی داوری می شود. از میان این آثار 280 اثر در بخش اصلی و 120 اثر در بخش تجربی است. در بخش فیلمنامه 150 اثر در بخش اصلی و 70 اثر در بخش تجربی است. همچنین در بخش داستانی 60 اثر اصلی و 30 اثر تجربی هستند.

کمساری افزود: در بخش مستند 85 اثر اصلی و 35 اثر تجربی هستند. در بخش پویانمایی کلا 16 اثر داریم. 320 اثر مربوط به آقایان و 66 اثر نیز مربوط به خانم هاست. 150 اثر مربوط به تولید حوزویان و 254 اثر هم مربوط به افراد غیر حوزوی است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:این آثار در دو مرحله داوری شده و نمایش فیلم های راه یافته در سه نوبت صبح،عصر و شب در قم برگزار می شود و نشست های تخصصی نیز در این زمینه داریم.

حجت السلام کمساری با اشاره به لزوم ارتباط روحانیت و سینماگران اظهارکرد: در برنامه اختتامیه یک مجله ویژه تهیه کردیم و برخی دیدگاه ها را بیان خواهیم کرد.  اصحاب فرهنگ و هنر کمتر نظرات کارشناسان حوزه دین را شنیدند و فکر می کنیم اگر بتوانیم گفتمان نزدیک بین سینماگران و روحانیت برقرار کنیم،به توافق نظر بیشتری برسیم. سال گذشته کارگاه سه روزه فیلمنامه نویسی برگزار کردیم.

محمد شکیبادل دبیر اجرایی دومین جشنواره فیلم اشراق درباره آن گفت: در جشنواره فیلم اشراق به چهار بخش توجه کردیم که شامل مستند، فیلم کوتاه،پویانمایی و فیلمنامه است و به بخش های رقابتی اصلی و تجربی تقسیم می شوند. در جشنواره سال گذشته بخشی تحت عنوان ویژه داشتیم که آثار طلاب را بررسی می کردیم اما الان نام آن تبدیل به بخش تجربی شده و فقط شامل فیلم های اول فیلمسازان نیز نمی شود.

شکیبا دل ادامه داد: سال گذشته در بخش داوری از تعداد کمتری استفاده کردیم اما امسال سعی کردیم از چهره های برتر فیلمسازی استفاده کنیم. در بخش داوری از حضور همایون اسعدیان در بخش داستانی و بهروز شعیبی بهره خواهیم برد. مهرداد اسکویی بخش مستند را داوری می کند و در حوزه هنری و تولید اجرایی هم از حضور حسین معززی نیا استفاده می کنیم. در ترکیب داوران و هیأت انتخاب از چهره حوزوی آقای سعادتی استفاده می کنیم که ایشان از اولین روحانیونی هستند که وارد حوزه تولید فیلم شدند و مشاور ریاست سازمان سینمایی وزارت ارشاد هستند.

دبیر اجرایی جشنواره اشراق خاطرنشان کرد: در بخش هیأت انتخاب از چهره هایی استفاده کردیم که هم سازنده فیلم باشند و هم زندگی طلبه گی را تجربه کرده باشند. فرید فرخنده کیش در بخش تولید.مراد نظری مستند ساز و مهدی بنکدار از جمله این افرادند.

شکیبادل درباره بخش فیلمنامه جشنواره بیان کرد: سیدناصر هاشم زاده مسئول تأیید فیلمنامه و از مشاوران کارهای مجید مجیدی، محمدرضا بهشتی دبیر شورای تأیید فیلمنامه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حجت السلام علی برزی مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سحر،وحید حیاتی مسئول بخش تولید فیلم در شبکه قرآن قم و محمد باقر انصاری جزو هیأت انتخاب فیلمنامه هستند.

وی یادآوری کرد: در جشنواره سال گذشته این قول را دادیم که برایشان کارگاه های آموزشی و عملیاتی برقرار کنیم اما امکان پذیر نشد ولی یک کارگاه فیلمنامه نویسی و مستند با شرکت 25 نفر و در سه روز برگزار کردیم که دکتر پرویز کلانتری،محمود رحمانی در بخش ایده تا فیلمنامه و فرید دقاقله از اساتید این کارگاه بودند.

شکیبا دل گفت: امسال توافقنامه ای را با نهادهای موثر برای خرید و یا توجه به آثار با مرکز سینمای مستند و تجربی داشتیم تا از نفرات برتر حمایت و پشتیبانی کنند.

گفتنی است این جشنواره 7،8،9 آبان برگزار می شود و اختتامیه آن با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی است. از سه فیلم نیز در حوزه روحانیت تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران