«آشیان بر باد»؛ دومین مستند ضدآمریکایی سازمان اوج

«آشیان بر باد»؛ دومین مستند ضدآمریکایی سازمان اوج

خبرگزاری تسنیم: غفوری مدیر بخش مستندسازی سازمان هنری رسانه‌ای اوج از ساخت مستندی به نام «آشیان بر باد» خبر داد و گفت: این مستند درباره شیوع «پی تی اس دی» در بین سربازان آمریکایی است.

سلیم غفوری مدیر بخش مستندسازی سازمان هنری رسانه‌ای اوج در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از ساخت مستندی به نام «آشیان بر باد» خبر داد و گفت: این مستند به موضوع شیوع «پی تی اس دی» در بین سربازان آمریکایی که از عراق و افغانستان به کشور خود بازمی‌گردند، می‌پردازد.

وی افزود: «پی تی اس دی» یک عارضه روحی و روانی است که برای سربازانی که در میدان جنگ مرتکب خشونت شدند یا شاهد خشونت‌هایی بودند، پیش می‌آید. پس از پایان جنگ و بازگشت سرباز به خانه به دلیل تاثیر عمیق خشونت‌های روی داده، سرباز نمی‌تواند رویدادهای جنگ را فراموش کند و همواره دچار مشکلات روحی و روانی است.

مدیر بخش مستندسازی سازمان هنری رسانه‌ای اوج اضافه کرد: «آشیان بر باد» مجموعه مستندی چهار قسمتی است که در آمریکا تولید شده است. بخش عمده این مستند گفت‌وگو با سربازان آمریکایی است که از جنگ عراق و افغانستان به کشور خود بازگشته‌اند. این افراد روایت خود از این جنگها را بازگو و کابوسی که پس از بازگشت برای آنها تکرار می‌شوند را روایت می‌کنند.

غفوری با اشاره به استفاده از فیلمهای آرشیوی جنگهای عراق و افغانستان در این فیلم گفت: فیلمبرداری «آشیان بر باد» توسط گروهی آمریکایی انجام شده است. تهیه‌کننده این اثر تقی یازلو است. این اثر در چهار قسمت 6 دقیقه‌ای در سازمان اوج تولید شده است و هم اکنون آماده پخش است.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج پیش از این مستند ضد آمریکایی «پرونده‌های کی اس» را رونمایی کرده بود. قرار است به زودی این مستند از صدا و سیما نمایش داده شود.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران