انتشار شرح واژگان زیارت عاشورا و حضرت عباس(ع)

انتشار شرح واژگان زیارت عاشورا و حضرت عباس(ع)

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن از تنظیم و انتشار متن دقیق زیارت عاشورا و زیارت حضرت عباس(ع) در ماه محرم خبر داد و گفت: ترجمه مناسب و سلیس این زیارات همچنین شرح واژگان، این ترجمه‌ها را از سایر متون مجزا و برجسته می‌کند.

محمد بابایی، مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از تنظیم و انتشار متن دقیق زیارت عاشورا و زیارت حضرت عباس(ع) در ماه محرم خبر داد و گفت: زیارت عاشورا و متن زیارت حضرت عباس(ع) را به صورت دقیق بررسی و ترجمه آن را توسط اساتید بنام و باتجربه تصحیح کرده‌ایم.

بابایی ادامه داد: با بررسی، تنظیم و تدوین دقیقی که بر متن این دو زیارت صورت گرفته است شرح مناسبی درمورد واژه‌های زیارت عاشورا و زیارت حضرت عباس(ع) تهیه شده است که مباحث تاریخی و روایی را در بردارد. این شرح و توضیحات با مراجعه به متون مرجع تهیه شده و کلماتی که معمولاً در این زیارات مورد اختلاف هستند تصحیح شده است.

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم تصریح کرد: ترجمه مناسب و سلیس این زیارات همچنین شرح واژگان این ترجمه‌ها را از سایر متون مجزا و برجسته می‌کند. حتی افرادی که نام‌شان در این دو زیارت آمده‌‌اند به طور کامل معرفی شده‌اند و این توضیحات تکمیلی کمک می‌کند ابعاد پنهان در زیارات آشکار شده و مردم با آن آشنا شوند. همچنین سند زیارت عاشورا نیز در این میان مطرح شده که چه زمانی در چه شرایطی توسط امام باقر(ع) بیان شده است.

وی اظهار داشت: تلفیق زیارت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در کنار هم متن فوق‌العاده و ویژه‌ای را خلق کرده است. متن این پژوهش و ترجمه تصحیح شده به صورت رایگان در اختیار ناشران قرار می‌گیرد تا برای ماه محرم به چاپ برسد. همچنین روی سایت نیز بارگذاری خواهد شد تا مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند.

بابایی در پایان گفت: نمونه دیگر این کار در عید غدیر انجام شد که برای اولین بار خطبه پیامبر(ص) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) که هر دو در عید غدیر بیان شده است با تحقیق و تفسیر، متن صحیح و کاملی تهیه و متن تصحیح شده دو خطبه منتشر شد. فایل این متون نیز در اختیار ناشران قرار گرفت که در صورت تمایل آن را به چاپ رسانیده و در اختیار افراد قرار دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران