پلاتینی: با افزایش سهمیه آسیا و آفریقا در جام جهانی موافقم/ جام جهانی باید ۴۰ تیمی شود

پلاتینی: با افزایش سهمیه آسیا و آفریقا در جام جهانی موافقم/ جام جهانی باید 40 تیمی شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فوتبال اروپا از پیشنهاد رئیس فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر افزایش نمایندگان قاره‌های آسیا و آفریقا در جام جهانی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میشل پلاتینی با تایید اظهارات اخیر سپ بلاتر، رئیس فیفا در خصوص افزایش نمایندگان دیگر قاره‌ها در جام جهانی، به فیفا توصیه کرد برای جام جهانی 2018 روسیه شمار تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را از 32 به 40 تیم افزایش دهد.

بلاتر اخیرا اعلام کرده که تمایل دارد نمایندگان غیراروپایی بیشتری را در جام‌های جهانی ببیند که این پیشنهاد او مورد استقبال اسطوره فوتبال فرانسه قرار گرفته است، هرچند او راه درست این کار را افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی می‌داند نه کم کردن سهمیه قاره اروپا.

پلاتینی در گفت‌وگو با روزنامه تایمز لندن گفت: کاملا با سپ بلاتر مبنی بر اینکه ما باید تیم‌های آسیایی و آفریقایی بیشتری در جام جهانی داشته باشیم موافقم. این به نفع همه است اما پیشنهاد من این است که به جای کم کردن سهمیه قاره اروپا، رقابت‌های جام جهانی را گسترده‌تر کنیم و شمار تیم‌های حاضر در آن را به 40 تیم افزایش دهیم.

رئیس یوفا افزود: به عنوان مثال می‌شود به 32 تیم فعلی، از هر یک از قاره‌های آفریقا، آسیا و آمریکا 2 تیم و یک تیم دیگر از اقیانوسیه و یکی دیگر از اروپا اضافه کرد.

پلاتینی در شرایطی پیشنهاد اضافه شدن یک سهمیه دیگر به قاره اروپا را به بلاتر داده که در حال حاضر قاره سبز با 13 سهمیه، بیشتر نماینده را در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا دارد.

انتهای پیام/

اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon