سازمان‌های جاسوسی آمریکا ۱/۷۳ میلیارد تماس در ایران را شنود کرده است


سازمان‌های جاسوسی آمریکا 1/73 میلیارد تماس در ایران را شنود کرده است

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری از شنود حدود هشت میلیارد تماس تفلنی در عربستان و عراق و ۱/۷۳ میلیارد در ایران توسط آژانس امنیت ملی آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، پایگاه خبری" Cryptome" آمریکا ویژه انتشار اسناد سری گزارش داد که ایالات متحده میلیاردها تماس تلفنی در جهان را شنود کرد و در خاورمیانه و کشورهای آسیایی نیز شنود تلفنی زیادی داشته است که بر اساس آمار بدست آمده 7/8 میلیارد تماس تلفنی در عراق و عربستان، 19 میلیارد در مصر، 1/73 میلیارد در ایران و 1/6 میلیارد در اردن داشته است.

این پایگاه آمریکایی ویژه انتشار اسناد سری در ادامه گزارش داد بیشتر شنودی که آژانس امنیت ملی آمریکا داشته است مربوط به کشورهای افغانستان و پاکستان (به ترتیب 21/98 و 12/76 میلیارد تماس) می شود.

بر اساس گزارشات رسیده، تعداد اجمالی تماس های تلفنی و پیامک های دریافتی سرویس آژانس امنیت ملی و سرویس اطلاعاتی این کشور در جهان تنها در ماه ژوئن گذشته، 124/8 میلیارد تماس بوده است.

این گزارشات در حالی منتشر می شود که رسوایی جاسوسی آمریکا در اروپا بویژه شنود مکالمات تلفنی از مردم فرانسه و آلمان سر و صدای زیادی را ایجاد کرده است به گونه ای که دو سفیر آمریکا در برلین و پاریس برای ارائه توضیحات فراخوانده شدند.

مردم آمریکا شنبه شب هفته جاری در اعتراض به اقدام ایالات متحده در شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی و دیگر مردم جهان در شهر واشنگتن تظاهرات کردند.

اطلاعات مربوط به عملیات محرمانه شنود ایالات متحده به‌وسیله ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا افشا شده است.

روزنامه گاردین نیز از شنود مکالمات تلفنی رهبران 35 کشور جهان خبر داده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان