جاسوسی آمریکا از متحدانش اثبات خباثت ایالات متحده بود/ اعتماد کردن به آمریکا خوش خیالی است

جاسوسی آمریکا از متحدانش اثبات خباثت ایالات متحده بود/ اعتماد کردن به آمریکا خوش خیالی است

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جاسوسی آمریکا از متحدانش اثبات خباثت ایالات متحده بود، تاکید کرد: اعتماد کردن به آمریکا خوش‌خیالی است

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شنود آمریکا از مکالمات تلفنی سران کشورهای اروپایی، گفت: آمریکا با این اقدام نشان داد به متحدان و همفکران خود اعتماد ندارد. براین اساس مکالمات آنان را شنود می‌کرد و به همین جهت خوش خیالی است که فکر کنیم ارتباط با آمریکا به نفع ما(ایران) است.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها با این شنود به یاران و همفکران خود رحم نکردند، کشورهایی که سال‌ها با نظام سلطه در تعامل بودند، امروز مورد بی‌ اعتمادی و بی مهری دولت‌مردان آمریکا قرار گرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا با شنود مکالمات سران اروپایی خباثت، دروغ‌گویی و نیرنگ خود را هم به ایرانیان و هم به کشورهایی اروپایی به اثبات رساند، افزود: برای مسئولان کاخ سفید دوست و دشمن فرقی نمی‌کند. آنها می‌خواهند به هر شکل ممکن کشورها را تحت فرمان خود قرار دهد. این درحالی است که ایران 35 سال مقابل زیاده‌گویی و سلطه آمریکا ایستاده است و معتقدم مقاومت و ایستادگی ایرانیان در مقابل آمریکا نباید شکسته شود.

صالح جوکار با اشاره به اینکه پس از شنود مکالمات سران اروپایی، مسئولان و مقامات بلند پایه این کشورها نباید در قبال این اقدام غیر قانونی و غیر منطقی آمریکا سکوت کنند، اظهارداشت: به نظرم پس از این اقدام، چهره واقعی آمریکا برای مسئولان و مردم کشورهایی اروپایی رو شد. آنها گمان نمی‌کردند تا به این اندازه آمریکا در امور داخلی کشورشان دخالت می‌کند. بنابراین به اعتقاد بنده در آینده شاهد تجدید نظر در نحوه ارتباطات کشورهای اروپایی با آمریکا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اگر این تجدید نظر از سوی سران اروپایی اعمال نشود، در اصل سرسپردگی خود را به دولت‌مردان آمریکا نشان می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: آیا می‌توان با این برنامه‌ها، اقدامات و جاسوسی‌ها به آمریکا اعتماد کرد؟ آمریکا برای ما غیرقابل اعتماد بوده و خواهد بود و مردم جواب این بی اعتمادی و فریب آمریکا را در 13 آبان با شعار کوبنده "مرگ بر آمریکا" خواهند داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon