عدم هماهنگی دستگاه‌ها سبب ناامنی غذایی شود


عدم هماهنگی دستگاه‌ها سبب ناامنی غذایی شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نظارت بر غذا وزارت بهداشت گفت: ۱۰ سازمان در حوزه ایمنی غذا فعالیت می کنند که اگر با هماهنگی نباشد ممکن است به ناامنی غذا منجر شود.

یه گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، هدایت حسینی در بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران که صبح امروز در شیراز گشایش یافت، اظهار کرد: در حوزه سلامت غذا به یکپارچگی بیشتری بین دستگاه ها نیاز است.

وی درباره تکالیف قانونی و برنامه های وزارت بهداشت در حوزه مواد خوراکی و آشامیدنی در ارتباط با سلامت غذای کشور، خاطرنشان کرد: یکی از نکات کلیدی در این باره این است که ترساندن مردم و نگرانی آنها از جنبه های سلامتی می کاهد.

حسینی افزود: اظهار نظرهای غیرمتخصصان درباره برنج آلوده در کشور موجب نگرانی بیشتر مردم شده است، از این رو با پرهیز از این کارها باید موضوع را در فضای آرامش حل و فصل کرد.

وی با برشمردن اهداف کلان نظام سلامت تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه مواد غذایی حضور 10 سازمان تصمیم گیرنده در حوزه نظارت غذاست که سبب می شود گاهی جزیره ای تصمیم گیری شود.

رئیس پیشین دانشگاه صنایع غذایی اصفهان نیز اظهار کرد: عدم نظارت کافی در صنایع غذایی کشور مهم ترین چالش در این باره است.

محمد شاهدی بی اعتمادی مردم نسبت به موادغذایی، عدم اطلاع کافی مردم از ارزش موادغذایی، نیاز به اصلاح برچسب ها و ساماندهی نان کشور به عنوان اصلی ترین خوراک مردم را از چالش های مهم این عرصه دانست و افزود: ضرورت یک تشکل قوی برای نظارت احساس می شود و باید کاری صورت گیرد.

وی از نبود موسسه ای که دارای نشان معتبر در تولیدات ارگانیک در ایران باشد خبر داد و گفت: به همین دلیل است که هنوز نیازمند حضور کشورهای دیگر در این  زمینه هستیم.

شاهدی به اشاره به عدم رشد کافی در طراحی دستگاه ها و خطوط تولید کشور خاطرنشان کرد: بیکاری فارغ التحصیلان رشته ی صنایع غذایی نیز یکی از مشکلات اساسی کشور است.

وی تاکید: پذیرش بیش از حد دانشجو در این رشته تحصیلی مشکل آفرین شده است چرا که موقعیت شغلی برای فارغ التحصیلان آن وجود ندارد.

انتهای پیام/ ل

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon