شعار مرگ بر آمریکا یک شعار دولتی نیست


شعار مرگ بر آمریکا یک شعار دولتی نیست

خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج دانش آموزی قم گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار دولتی نیست و این شعار تنها وقتی حذف می‌شود که مادران شهدا داغ فرزندان و قربانیان حملات شیمیایی عراق، خیانت‌ها و جنایات آمریکا را فراموش کنند.

محمدعلی مختاران در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، در تحلیل بحث مذاکره و رابطه با آمریکا اظهار کرد: امروز به هر دلیلی ایران در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار ندارد که می‌توان دلیل آن را این دانست که ما نسبت به فرامین ولایت در بحث جهاد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و انضباط کاری بی دقتی داشته‌ایم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: تجربه ثابت کرده هر چقدر به توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری توجه کردیم، در پای میز مذاکرات دست پرتر بودیم و قدرت چانه زنی بیشتری داشتیم.

وی با بیان اینکه در برهه ای از زمان هستیم که اگر برای مذاکره روی خوش نشان ندهیم به عنوان کشوری در دنیا مطرح می‌شویم که اهل مذاکره و منطق نیست، خاطرنشان کرد: باید این نکته را در نظر داشت که هیچ زمان حضور در پای میز مذاکرات باعث تطهیر آمریکا نمی‌شود.

مختاران تصریح کرد: در مذاکره باید این نکته را در نظر داشته باشیم که طرف ما همچنان همان کشور مستکبری است که خون مستضعفان جهان را در شیشه کرده است.
مسئول بسیج دانش آموزی استان قم با تاکید براینکه در مذاکرات نباید اصول، ارزش‌ها و توانمندی‌های نظام زیر سوال برود، خاطر نشان کرد: امروز مذاکره یک طرفه نیست و پای میزی نیستیم که هر چه آن‌ها می‌گویند بپذیریم قطعا هر چه آن‌ها می‌گویند بلکه ایران هم قدرتی است که طرف مقابل ناچار است به خواسته‌هایش تن دهد.

وی مصداق تاریخی قبول مذاکره با آمریکای مستکبر را صلح حدیبیه عنوان کرد و گفت: آن زمان که امیرالمومنین علی (ع) در آن ماجرا با مشرکان مذاکره کرد، صلح جاری شد و به توافق رسیدند به معنای پاک شدن مشرکان نبود ابوجهل و ابولهب ها پاک نشدند و شرکشان بر جای خود باقی است.

مختاران افزود: مذاکره در حال انجام است و صلح حدیبیه را نباید نادیده بگیریم، مذاکره امیرالمومنین (ع) با معاویه که در تاریخ به ثبت شد باعث بخشش یا تطهیر معاویه و مشرکان نشد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با تاکید براینکه مخاطب ملت ایران در 13 آبان نه تنها آمریکا بلکه هر کشوری است که خوی استکباری دارد، اظهار کرد: اساس 13 آبان روحیه ضداستکباری است که مردم ایران 30 و اندی سال در برابر آن مقاومت کرده و هزینه‌های زیادی بابت آن داده است.

وی مقاومت ایران را در برابر استکبار جهانی عامل الگو قرار گرفتن انقلاب اسلامی برای کشورهای محروم و مستضعف دانست و تصریح کرد: روزگاری برخی‌ها امام را در جماران تهدید به بمباران می‌کردند اما امروز مرزهای امنیتی ما تا فلسطین و لبنان رسیده و حتی می‌توان محدوده مرزهای ایران را در حداقل 15 کشور دانست.

مختاران با بیان اینکه ارزش‌ها را نباید با مذاکره فراموش کنیم، تاکید کرد: دغدغه ما این است که مبادا برخی افراد ناآگاه و کسانی که توجیه نیستند ضعف‌های ایران را پررنگ کنند و ضعف و اضمحلال آمریکا را در این مقطع تاریخی در کشورهایی مثل مصر، بحرین و آمریکای لاتین نادیده بگیرند و نیاز آمریکا را به ایران حس نکنند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قم در خصوص شعار مرگ بر آمریکا و حذف آن از ادبیات ضداستکباری مردم ایران گفت: شعار مرگ بر آمریکا شعار دولتی نیست و این شعار تنها وقتی حذف می‌شود که مادران شهدا داغ فرزندانشان را، افرادی که شیمیایی شدند و حقوقشان تضییع شده این خیانت‌ها و جنایات را فراموش کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ضربه‌های زیادی از آمریکا خوردند اگر تمام این لطمه‌ها جبران و مشکلاتی که آمریکا برای ملت ایران ایجاد کرده رفع شود می‌توان درباره حذف این شعار صحبت کرد.

انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon