زبان گزارش‌گری توسعه‌پذیر در بازار سرمایه به بهره‌برداری می رسد

زبان گزارش‌گری توسعه‌پذیر در بازار سرمایه به بهره‌برداری می رسد

خبرگزاری تسنیم: مراسم آغاز بهره‌برداری از زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر(XBRL) در بازار سرمایه، شنبه آینده با حضور مسئولان ارشد بازار سرمایه ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ مراسم بهره برداری از زبان گزارش‌گری توسعه‌پذیر 11 آبان ساعت 15، با حضور مسولان ارشد بازار سرمایه در شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، پروژه XBRL یک پروژه ملی و تحولی بزرگ در بازار سرمایه و سیستم‌های گزارشگری مالی است که روند به‌کارگیری آن در دنیا رو به گسترش است و بورس‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و سازمان‌های امور مالیاتی از نمونه‌های موفق استفاده از این استاندار در کشورهای مختلف دنیا به شمار می روند.
همچنین بخش‌های دیگری مثل شرکت‌های هلدینگ که سیستم گزارشگری مالی دارند و یا بخش نفت و گاز و پتروشیمی نیز از مشتاقان استفاده از این فناوری محسوب می‌شوند.
بر اساس این گزارش، هدف از پیاده‌سازی XBRL در بازار سرمایه، ارتقای سطح تعامل‌پذیری سامانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی و از مزایای آن تسهیل دسترسی به داده‌های با کیفیت برای تحلیل‌گران و پردازشگران اطلاعات مالی عنوان شده است.
همچنین امارات متحده نخستین کشوری است که پیاده‌سازی این سیستم را انجام داده و ایران دومین کشور در خاورمیانه به شمار می آید که XBRL را طراحی و پیاده سازی می کند.
انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه