به دولت سوءظن نداریم اما با چشمان باز باید صحنه‌ها را دید


به دولت سوءظن نداریم اما با چشمان باز باید صحنه‌ها را دید

خبرگزاری تسنیم: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نباید به دولت سوءظن داشته باشیم و بدبینی به دولت صحیح نیست، اما با چشمان باز باید صحنه‌ها را دید و تجزیه و تحلیل کرد و هرجا لازم بود، وارد میدان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام محمد محمدیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که چهارشنبه شب در جمع مبلغان و مبلغه‌های اعزامی به دانشگاه‌های کشور در ماه محرم، سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی تاکنون گرایش‌های مختلف سیاسی از سازندگی، اصلاحات، دوران احمدی نژاد و امروز دوران اعتدال روی کار آمده است، اظهار کرد: علی رغم گرایش‌های مختلف سیاسی در دولت‌ها، قطار انقلاب با رهبری درایتمند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، در ریل خود پیش رفته است.

محمدیان افزود: در این سال‌های پس از انقلاب، قطار انقلاب هیچ گاه از ریل خود خارج نشده و این نقطه قوت نظام است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: ممکن است در دانشگاه‌ها با دانشجویانی روبه‌رو شویم که کاندیدای مورد نظر آن‌ها رای نیاورده است، مخاطبان جوان سعه صدر لازم را معمولا ندارند و اصطلاحا صفر و صدی هستند، وظیفه شما است که آن‌ها را تعدیل کنید.

سیاست مقام معظم رهبری همواره حمایت از دولت‌ها بوده است

محمدیان افزود: سیاست مقام معظم رهبری همواره این بوده است که از دولتی که سر کار آمده، حمایت می‌کنند، زیرا بار اجرا بسیار سنگین است و دولت مهم‌ترین بخش جمهوری اسلامی یعنی اجرا را به‌عهده دارد.

وی تصریح کرد: در کنار حمایت، مقام معظم رهبری همواره هدایت و ارشاد را نیز داشته‌اند و هرگاه لازم بوده، دخالت کرده‌اند اما خط اصلی حمایت ایشان از دولت‌ها بوده و هرگاه لازم است، تذکر داده‌اند.

به دولت سوءظن نداریم اما با چشمان باز باید صحنه‌ها را دید

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: نباید به دولت سوءظن داشته باشیم و بدبینی به دولت صحیح نیست، اما با چشمان باز باید صحنه‌ها را دید و تجزیه و تحلیل کرد و هرجا لازم بود، وارد میدان شد، اگر لازم باشد، تذکر باید داد و اگر نیاز بود، باید از دولت حمایت کرد که این کار، همان امر به معروف و نهی از منکر بوده که مد نظر مقام معظم رهبری نیز است.

محمدیان تصریح کرد: نکته دیگری که در دانشگاه‌ها با آن روبه‌رو می‌شوید، بحث رابطه با آمریکا بوده که در دانشگاه‌ها به‌طور جدی مطرح شده است، اتفاقاتی که در دو ماه اخیر و در سفر رئیس جمهور به آمریکا اتفاق افتاد، سبب مطرح شدن این بحث در کشور و به‌ویژه در دانشگاه‌ها شده است.

برخی کار را پیرامون ارتباط با آمریکا، تمام‌شده می‌دانند

وی افزود: فضای رسانه‌ای در این مدت بسیار سنگین بوده و داخل و خارج کشور، جوسازی‌های گوناگونی مبنی بر ابراز علاقه و شیفتگی برای ارتباط با آمریکا صورت گرفته است و اوضاع طوری شده که برخی کار را تمام‌شده می‌دانند و مشکلات کشور را یک‌سره به‌خاطر عدم ارتباط با آمریکا عنوان می‌کنند.

مهم‌ترین وظیفه مبلغان، تبیین ادله عدم ارتباط با آمریکا است/ میان ارتباط و مذاکره تفاوت وجود دارد

محمدیان افزود: مهم‌ترین وظیفه شما مبلغان این است که ادله عدم ارتباط با آمریکا را تبیین کنید و نکته مهم این است که در وهله اول به جوانان بگویید که بین ارتباط و مذاکره فرق است، می‌توان حتی با بدترین دشمن هم مذاکره کرد و حتی توافقاتی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات نباید فراموش کرد که دشمن همان دشمنی قبلی را دارد و اگر این نکته را از یاد ببریم، در مذاکرات شکست می‌خوریم، این در مقابل آن است که برخی معتقدند آمریکا دشمن ما نیست بلکه بزرگ‌تری است که در جهان ابرقدرت بوده و کلانتر و ژاندارم جهان است و بدون پذیرفتن قدرت آن، نمی‌توان به آرامش و امنیت دست یافت، این تفکر فقط در ایران نبوده بلکه بردگی مدرنی است که در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

شیفتگی‌های نسبت به آمریکا کاملاً یک‌طرفه است/ آمریکا هنوز هم همان دشمنی قبلی را نسبت به ایران دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: این شیفتگی نسبت به آمریکا، کاملاً یک‌طرفه است، آمریکایی‌ها حتی در دوران قبل از انقلاب که در ایران بودند، از ما حق توحش می‌گرفتند و امروز هم همان بغض و دشمنی را نسبت به ما دارند.

بین ایران و‌ آمریکا اختلافات عقیدتی وجود دارد

محمدیان تصریح کرد: در عرف دیپلماتیک، مذاکره تنها به‌معنای گفت‌وگو نیست بلکه معنای معامله را دارد، بنابراین باید ببینیم که در مذاکره چه می‌دهیم و چه می‌گیریم، در تاریخ انقلاب اسلامی تنها مذاکره در موارد معدودی اجازه داده شده زیرا بین ما و آمریکا اختلافات عقیدتی وجود دارد.

وی افزود: نباید به‌عنوان شیعه امام علی(ع) زیر بار ظلم برویم و به همین دلیل نباید زیر بار ظلم آمریکا هم برویم، آمریکایی‌ها انتظار دارند که ما حق ارباب بودن آن‌ها را بپذیریم و در مقابل ما نیز انتظار داریم که آن‌ها قلدری خود را کنار بگذارند که این نیز به‌خاطر خو و ذات آن‌ها، امکان پذیر نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: نکته دیگر، این مذاکرات اخیر که اجازه هم داده شد که در یک سطحی یک مذاکراتی را انجام بدهند، مختص این دوره نبوده و در دوره آقای جلیلی هم اجازه داده شده بود، حتی با خود آمریکایی‌ها در سطح کارشناسی اجازه داده بودند مذاکره صورت گیرد و این موضوع چیز جدیدی نیست و در زمان آقای هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هم وجود داشته است.

محمدیان تصریح کرد: اگر مذاکرات با تأیید حقانیت جمهوری اسلامی به نتیجه برسد، خوب است و توانسته‌ایم تحریم‌ها را برداریم و حقانیت خود را ثابت کنیم، اگر به روال معمول این سال‌ها به نتیجه نرسید، باز هم چیزی از دست نداده‌ایم و چهره واقعی آمریکا را به مردم جهان نشان داده‌ایم.

فعال شدن نشریات و سخنرانان جریانات دگراندیش در فضای فعلی کشور

وی خاطرنشان کرد: کنار این مذاکرات، اما جریانات دگراندیشی وجود دارند که همیشه ساز ناساز خود را می‌زدند و در جریان فتنه نیز بیش‌ترین کمک را به فتنه‌گران کردند و امروز نیز نشریات و سخنرانان آن‌ها فعال شده است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon