امضای قرارداد پیش‌فروش مسکن ویژه تهرانسر از فردا/افزایش ۱۵ درصدی قیمت مسکن ویژه

امضای قرارداد پیش‌فروش مسکن ویژه تهرانسر از فردا/افزایش 15 درصدی قیمت مسکن ویژه

خبرگزاری تسنیم:پس از ماه‌ها انتظار سرانجام از صبح فردا قرارداد پیش‌فروش عرصه و اعیان مسکن ویژه تهرانسر با ۵۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان امضا می‌شود که البته متقاضیان باید حدود ۱۵ درصد بیشتر از رقم اعلام شده وزیر سابق راه‌وشهرسازی پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قرارداد پیش‌فروش عرصه و اعیان مسکن ویژه تهرانسر بر اساس وعده قبلی به‌طور همزمان آماده شد تا آندسته از ثبت‌نام کنندگانی که به آنها پیامک شده با حضور در اداره راه وشهرسازی استان تهران نسبت به امضای این قراردادها اقدام کنند.

در حالی حدود 24 ساعت تا زمان امضای قرار داد مانده که خبر می‌رسد شماری از ثبت‌نام کنندگان مسکن ویژه به مفاد قرارداد انتقاد دارند و معتقدند با این قرارداد باید 60 میلیون تومان بیشتر از رقم اعلام شده یعنی 250 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکن ویژه پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اوایل اردیبهشت امسال با بیان این‌که تعدادی از واحدهای مسکن ویژه تا ماه آینده آماده می‌شود از آغاز تحویل واحدهای این طرح در تهرانسر از نیمه دوم سال‌جاری خبر داده بود.

فریبرز واحدی با بیان این‌که قیمت نهایی مسکن ویژه حدود 250 میلیون تومان است، افزود: هر متقاضی با احتساب واریز اقساط اول و دوم، قسط سوم در اوایل خرداد و قسط چهارم در اوایل شهریور، باید 80 میلیون تومان آورده نقدی تا پایان شهریور ماه داشته باشد، علاوه بر این متقاضی باید در زمان تحویل 30 درصد ارزش قیمت کارشناسی شده زمین را بپردازد و مابقی را به صورت اقساط 10تا 12 ساله پرداخت کند.

حدود یکماه بعد یعنی اواخر خرداد امسال وزیر سابق راه و شهرسازی با اعلام این‌که واگذاری واحدهای مسکن ویژه تهرانسر از تیرماه آغاز می‌شود، گفت: «زیربنای هر واحد 80 تا 105 متر مربع است و هر مجتمع در پنج طبقه ساخته می شود.»

وی با تاکید بر این‌که قیمت تمام شده مسکن ویژه  تهرانسر حدود 250 میلیون تومان است، اظهار کرد: «4 قسط 20 میلیون تومانی در هر سه ماه دریافت می شود که تاکنون حدود سه قسط دریافت شده است. در قسط پنجم نیز 30 درصد قیمت تمام شده (براساس نرخ اسفند 91) دریافت می شود و بقیه اقساط ماهانه خواهد بود. برآورد تقریبی ما برای قیمت تمام شده این واحد 250 میلیون تومان است که 147 مترمربع زیربنای ناخالص ( با مشاعات، پارکینگ و فضاهای دیگر ) دارد و 105 مترمربع خالص و به صورت دوخوابه است.»

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است قیمت مسکن ویژه تهرانسر توسط کارشناسان دادگستری انجام شده که در مقایسه با رقم اولیه اعلام شده 10 تا 15 درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر قیمت تمام‌شده هر واحد مسکن ویژه 25 تا 37 میلیون تومان افزایش می‌یابد و هر متقاضی باید برای واحد خود 275 تا 287 میلیون تومان بپردازد.

با این حال شماری از ثبت‌نام کنندگان مسکن ویژه ساعت 11 امروز در سایت تهرانسر تجمع می‌کنند تا نسبت به افزایش 60 میلیون تومانی قیمت مسکن ویژه (به ظن شماری از ثبت‌نام کنندگان) اعتراض کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه