کشته شدن ۵۵ سلفی در درگیری‌ با حوثی‌ها در شمال یمن

کشته شدن 55 سلفی در درگیری‌ با حوثی‌ها در شمال یمن

خبرگزاری تسنیم: منابع رسانه‌ای گزارش دادند بر اثر درگیری‌های چهار روز اخیر در شمال یمن بین حوثی‌ها و سلفی‌ها ۵۵ نفر از سلفی‌ها کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ خبرگزاری رویترز گزارش داد، بر اثر درگیری‌های اخیر بین شیعیان حوثی و سلفی‌ها در شهر دماج واقع در شمال یمن که از روز چهار شنبه شروع شده ، بیش از 55 نفر از سلفی‌ها کشته شدند.

رویترز به نقل از ارتش یمن گزارش داد که آتش بس از غروب روز جمعه برقرار شده است اما یکی از سخنگویان سلفی‌ها گفته است که درگیری‌ها روز شنبه نیز ادامه یافته و 55 نفر از سلفی‌ها تاکنون کشته شده‌اند.

یحیی ابوصبا رئیس یک کمیته که از طرف ریاست جمهوری وظیفه پایان دادن به درگیری در این منطقه را دارد به رویترز گفته است که آتش بس از امروز برقرار شده است.

وی همچنین گفت که حوثی‌ها خواهان آزادی شش نفر از طرفداران خود بودند. این شش نفر توسط شبه‌نظامیان سلفی در استان همسایه عمران ربوده شده بودند که در پی میانجیگری منصور هادی رئیس جمهور یمن آزاد شدند.

در همین حال روز گذشته یکی از فرماندهان حوثی‌ها در گفت‌وگو با تسنیم علت شروع این درگیری‌های را حضور تعداد زیادی تروریست  خارجی از تونس، ‌لیبی، مغرب و حتی از آمریکا و بسیاری از مناطق یمن در این شهر عنوان کرد.

وی افزود، این افراد به صورت غیرمجاز و با پشتیبانی چند تن از فرماندهان نظامی وابسته به جناح اصلاح وارد استان صعده شدند، این فرماندهان نظامی اقدام به ارائه کمک‌های تسلیحاتی و آموزش تروریست‌های سلفی کردند تا این گروه‌ها بتوانند به مناطق مختلف استان صعده حمله کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان