مساجدی: دانمارکی‌ها می‌خواستند مرا از نزدیک ببینند

مساجدی: دانمارکی‌ها می‌خواستند مرا از نزدیک ببینند

خبرگزاری تسنیم: مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: این که بازیکنی از ایران در تیم شهر «آروس» بازی می‌کرد خیلی از هوادران کنجکاو والیبال را به سالن این شهر می‌کشاند تا مرا از نزدیک ببینند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت کنفدراسیون والیبال اروپا به تازگی گفت‌و‌گویی با احمد مساجدی، مربی تیم ملی والیبال و دستیار خولیو ولاسکو انجام داده که در زیر به قسمت‌هایی از آن اشاره شده است:

«مساجدی» یک نام دانمارکی نیست. «احمد» در ایران به دنیا آمده و در حال حاضر دستیار دوم خولیو ولاسکو در تیم ملی والیبال ایران است. او حدود 13 سال پیش به تیم «اسکووباکن» شهر «آروس» دانمارک رفت و 3 سال در این تیم بازی کرد. این شهر مدتی پیش میزبان مسابقات والیبال قهرمانی مردان اروپا بود. احمد مساجدی می‌گوید: من در آن موقع بازیکن تیم ملی ایران بودم و «تورکیلد اندرسن»سرمربی تیم اسکووباکن را می‌شناختم. او از من پرسید که مایل هستم یک تجربه خارجی داشته باشم و در یک تیم خارجی بازی کنم؟ من فکر کردم دانمارک فقط می‌تواند یک نقطه مناسب برای شروع بازی‌ من در خارج از ایران باشد. امیدوار بودم که بتوانم در لیگ‌های سطح بالاتری بازی کنم.

احمد یکی از اولین بازیکنان خارجی لیگ دانمارک بود. با اضافه شدن او به اسکووباکن، قدرت این تیم بیشتر شد: وقتی کارم را در تیم شروع کردم نتایج خوبی نگرفتیم اما به تدریج پیشرفت کردیم و در فصل 2004 - 2003 به مقام قهرمانی لیگ دانمارک رسیدیم. از این زمان به بعد تیم ما شناخته شد. تماشاگران ما پیش از این فقط کسانی بودند که والیبال بازی می‌کردند ولی بعد خیلی‌ها نتایج تیم ما را تعقیب می‌کردند. اینکه بازیکنی از ایران در تیم شهر آروس بازی می‌کرد خیلی از هواداران کنجکاو والیبال را به سالن این شهر می‌کشاند تا مرا از نزدیک ببینند.


مساجدی 2 سال متوالی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن لیگ دانمارک انتخاب شد و این موضوع او را بیشتر از زمانی که برنامه‌ریزی کرده بود در این کشور نگه داشت. او در این زمان با «میچیکو یاماشیتا» بازیکن هندبال تیم زنان باشگاه اسکووباکن آشنا شد و این مسئله او را 3 سال دیگر هم در دانمارک ماندگار کرد تا اینکه با هم ازدواج کردند.

والیبال در دانمارک به هیچ وجه محبوبیت هندبال را نداشته اما میزبانی مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2013 نظر خیلی از کسانی را که برای اولین بار والیبال را از نزدیک می‌دیدند نسبت به این رشته عوض کرد. البته در پایان همه از نتیجه و کیفیت بازی حرف می‌زدند.

هندبال در دانمارک طرفداران زیادی دارد چون لیگ قدرتمند این کشور بازیکنان زیادی را از سراسر جهان جهان به دانمارک می‌کشاند. تیم ملی زنان دانمارک هم مدال طلای المپیک را در کارنامه خود و طرفداران فراوانی دارد. در کنارش والیبال نیز پتانسیل بالایی برای رشد در دانمارک دارد که میزبانی اخیر مسابقات قهرمانی اروپا به آن کمک زیادی خواهد کرد.

مساجدی می‌گوید: هندبال در کشورهای خاصی مثل دانمارک، آلمان و اسپانیا پرطرفدار است ولی در مورد والیبال، قضیه کاملا فرق می‌کند. کشورهای زیادی در سراسر دنیا توانسته‌اند لیگ‌های والیبال قدرتمندی را راه‌اندازی کنند که البته دانمارک هم می‌تواند راه آنها را ادامه دهد. دانمارک و فنلاند کشورهایی هستند که بازیکنان بلند قامت زیادی دارند از این رو می‌توانند قدم‌های ابتدایی را برای داشتن لیگ و یک تیم ملی قدرتمند بردارند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon