باند پالیزدار با سوءاستفاده از موضوع تحقیق و تفحص وارد سازمان بازرسی شد/کشف اسناد جاسوسان در خانه اعضای باند

خبرگزاری تسنیم؛ چشمه ی جوشان آگاهی بخشی

خبرگزاری تسنیم: دادستان سابق تهران گفت: گروه پالیزدار با سوءاستفاده از بحث تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه وارد سازمان بازرسی کل کشور شده و بسیاری از اسرار محرمانه و سری را از این سازمان خارج و در منازل خود نگهداری کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید مرتضوی در هنگام ورود به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در رابطه با اعلام حضورش در پرونده مرتبط با شکایت عباس پالیزدار اظهار داشت: آنطور که آقای جعفری به صورت تلفنی به من اطلاع دادند باند پالیزدار پس از آنکه در دادگاه کیفری استان محکوم شدند و برخی از آنها در حال حاضر نیز در حال تحمل کیفر خود هستند از من، سرپرست دادسرای کارکنان دولت و بازپرس این پرونده تحت عنوان بازداشت غیرقانونی شکایت کردند.

دادستان سابق تهران ادامه داد: در رابطه با پرونده بازپرس این پرونده به شعبه 76 دادگاه کیفری استان ارجاع داده شد و طبق رسیدگی‌های انجام شده وی از اتهام بازداشت غیرقانونی تبرئه شده است و تنها براساس رفتار خلاف قانون به جزای نقدی 500 هزارتومان محکوم شده است.

گروه پالیزدار با سوءاستفاده از موضوع تحقیق و تفحص وارد سازمان بازرسی شد

مرتضوی با بیان اینکه سرپرست وقت دادسرای کارکنان دولت و معاون وی نیز از اتهام بازداشت غیرقانونی و هرگونه اتهام، تبرئه و قرار منع پیگرد برای وی صادر شده است، گفت: مطلبی که در حال حاضر مطرح است این است که گروه پالیزدار از من به عنوان بازداشت غیرقانونی شکایت کرده‌اند ولی آنچه باید مطرح شود این مسئله است که گروه پالیزدار با سوءاستفاده از بحث تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه وارد سازمان بازرسی کل کشور شده و بسیاری از اسرار محرمانه و سری را از این سازمان خارج و در منازل خود نگهداری کرد.

کشف نسخه اصل اسناد ربوده شده در منزل متهمان 

وی در ادامه افزود:‌ حتی چند ماه پس از اتمام تحقیق و تفحص و همچنین پس از انجام مصاحبات و سخنرانی‌های زنجیره‌ای که توسط آقای پالیزدار انجام و منجر به دستگیری این باند شد حفاظت اطلاعات قوه قضائیه از منازل و محل کار این افراد بازرسی به عمل آورد و متوجه این مطلب شد که بسیاری از اصول موجود در اسناد پرونده ربوده شده و در منازل این افراد نگهداری می‌شود.

کشف اسناد جاسوسان در خانه اعضای گروه پالیزدار

دادستان سابق تهران با بیان اینکه اسناد ربوده شده هیچ ارتباطی با بحث تحقیق و تفحص نداشته خاطرنشان کرد: به عنوان مثال نواری از بازجویی ناخدا افضلی از جاسوسان شوروی و همچنین بسیاری از صورت‌جلسه‌های دادگاه انقلاب که مربوط به بازجویی از جاسوسان شوروی بوده از این منازل کشف شده است لذا من بازپرس و سرپرست دادگستری به تکلیف خود عمل کرده‌ایم و هیچگونه تخلف و عدول از موازین  قانونی در این پرونده وجود ندارد.

مرتضوی در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه تا چه اندازه از تبرئه خود اطمینان دارید، گفت: صددرصد من باید تبرئه شوم چرا که در این پرونده ما به تکلیف قانونی خود عمل کردیم و این باند کار غیرقانونی صورت داده‌اند و اسناد و مدارک محرمانه را ربوده و در منازل خود نگهداری کردند.

اتهام دروغین گروه پالیزدار به علما و ائمه جمعه

وی در ادامه تاکید کرد:‌این گروه در مصاحبات انجام داده گزارش‌هایی را ارائه دادند و به عنوان مثال با استناد غیرواقع به این مدارک به بیش از 10 نفر از علما و مراجع اتهامات مالی را و سوءاستفاده‌های اقتصادی نسبت دادند. همچنین این گروهبرخی از ائمه جمعه در استانها را به عنوان غارتگر بیت‌المال معرفی کرده بودند و حتی مرحوم عسگراولادی که الان به عنوان یکی از یاران نزدیک امام از ایشان تجلیل می‌شود به سوءاستفاده مالی و اقتصادی متهم کرده بودند لذا همه علما، روحانیون و پرچمداران انقلاب اسلامی را به عنوان غارتگر بیت‌المال و سوءاستفاده‌کنندگان مالی معرفی کرده بودند.

اگر روند رسیدگی عادلانه باشد باید به من مدال افتخار بدهند

دادستان سابق در ادامه با بی‌اساس خواندن اتهامات نسبت داده شده از سوی پالیزدار به این افراد گفت: بر اساس رسیدگی‌های صورت گرفته این اتهامات خلاف قانون بود و اتهامات نسبت داده شده بر اساس گزارش‌های اولیه که خلاف واقع بود استناد شده بود و جوسازی‌هایی پیرامون آن صورت گرفت.

مرتضوی در ادامه تاکید کرد: اگر بررسی پرونده بر مبنای عدل و عدالت باشد باید به ما مدال و پاداش دهند نه اینکه احضاریه و مواخذه‌ای در کار باشد.

عنوان «باند» از سوی حفاظت قوه‌قضاییه به گروه پالیزدار اطلاق شد

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که شکایت اخیر صورت گرفته را بر مبنای باند خطاب کردن برخی از این شاکیان بوده گفت: خطاب کردن باند به اینها از سوی حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه در گزارشی که در رابطه این گروه داده شده در این پرونده صورت گرفته است و باند خطاب کردن آنها با استناد به این معنا بوده که فعالیت این گروه به صورت باندی انجام شده و در قانون نیز اگر جرمی را توسط افرادی بیش از 3 نفر صورت گیرد عنوان باند به آنها اطلاق می‌شود لذا این گروه با مساعی و همکاری یکدیگر مرتکب این جرم شده و هدفی واحد را در این پرونده دنبال می‌کردند.

دادستان سابق در واکنش به عدم حضور خود در جلسه‌های مختلف دادگاه گفت: من در زمان دادگاه گذشته برای عزاداری در شهر یزد بودم و وقتی  آقای بازپرس به صورت تلفنی از بنده برای حضور دعوت به عمل می‌آورد من حاضر می‌شوم لذا امروز نیز با هماهنگی‌های انجام شده برای بررسی به این پرونده در اینجا حضور پیدا کردم.

مرتضوی در ادامه حق تجدیدنظر را برای خود محفوظ دانست و تاکید کرد: اگر رای دادگاه از نظر ما بر مبنای قانون و عدالت نباشد طبیعتا نسبت به آن اعتراض خواهیم کرد و این حق مسلم هر فردی است که اگر رای صادر شده به زیان او بوده بتواند اعتراض کند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon