دیدگاه آیت‌الله سیستانی درباره مسائل سیاسی عراق‌/‌بحران سوریه تاثیر منفی بر اوضاع عراق دارد

دیدگاه آیت‌الله سیستانی درباره مسائل سیاسی عراق‌/‌بحران سوریه تاثیر منفی بر اوضاع عراق دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی ضمن تشریح مهمترین مسائل مطرح شده در دیدار با مرجع عالی شیعیان عراق تاکید کرد بحران سوریه بر اوضاع عراق تاثیر منفی می گذارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المدی پرس، رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق امروز پس از دیدار با مرجع عالی شیعیان عراق اعلام کرد مرجعیت عالی دینی عراق تمایل خود را برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر و بر اساس استانداردهای بین المللی به وی ابلاغ کرده و همچنین حل مشکلات امنیتی عراق را از طریق رویکرد منطقه ای دانسته است.

نیکلای میلادنوف رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در نجف اشرف اظهار داشت حضرت آیت الله سیستانی از توافق فراکسیون های سیاسی  عراق در خصوص قانون انتخابات آتی و برگزاری آن در موعد مقرر و بر اساس بالاترین استانداردهای بین المللی، استقبال کرد.

به گفته وی، آیت الله سیستانی از توافق درباره تصویب تمام قوانینی که به روند اصلاحات کمک می کند، استقبال کرد.

میلادنوف افزود ما با مرجعیت توافق کردیم که یک رویکرد منطقه ای برای حل مشکلات امنیتی که عراق با آن روبرو است، باید وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد اوضاع امنیتی عراق تنها از طریق تدابیر و اقدامات دستگاه های امنیتی این کشور بهبود نمی یابد، بلکه به رویکرد فراگیری نیاز دارد که به همه اجازه دهد در حل مسائل اساسی کشور مشارکت کنند و به حقوق بشر و اقلیت ها احترام بگذارند.

میلادنوف گفت اوضاع سوریه تاثیرات منفی بر اوضاع عراق دارد و اینکه فقط رهبران عراق در زمینه امنیتی همکاری کنند، کافی نیست، بلکه همسایگان عراق هم باید به عراق در مبارزه با افراط گرایی کمک کنند.

وی از آمادگی سازمان ملل متحد برای همکاری با تمام طرف های سیاسی عراق و حمایت از نظام دموکراتیک خبر داد.

میلادنوف اظهار داشت روند سیاسی سوریه در مسیر صحیح قرار دارد و معتقدم اوضاع سوریه سه بعد دارد که بعد اول، حل ابعاد انسانی بحران چه در داخل سوریه یا در کشورهای همسایه، بعد دوم حل مساله سلاح های شیمیایی موجود در سوریه و بعد سوم سیاسی است که به موجب آن ملت سوریه باید در اداره کشور تصمیم گیری کند، روند سیاسی که دولت سوریه و مخالفان درباره برخی اصول و توقف خشونت به توافق برسند.

نیکلای میلادنوف رئیس تیم نمایندگی سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه وارد نجف اشرف شد و با آیت الله سیستانی دیدار کرد که اولین سفر وی به نجف از زمان به عهده گرفتن مسئولیت ریاست نمایندگی سازمان ملل در 25 سپتامبر سال جاری میلادی به شمار می رود.
میلادنوف گفته بود به دنبال همکاری با دولت عراق و حمایت از روند دموکراتیک و ثبات کشور است و سازمان ملل هم آمادگی همکاری با تمام طرف ها در عراق برای حمایت از تلاش های آشتی و تشکیل دولتی فراگیر است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی