اقتصاد هنر، باید در تمام زمینه‌های هنری فعال شود

اقتصاد هنر، باید در تمام زمینه‌های هنری فعال شود

خبرگزاری تسنیم: مرادخانی با بیان این‌که باید اقتصاد هنر در تمام زمینه‌های هنری فعال شود گفت: به ویژه آثار هنری که در حوزه‌های ارزشی خلق می‌شوند بسیار تاثیرگذارند و این آثار مورد توجه دیگر کشورها نیز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه‌ای که در روزهای آینده با گروه‌های سرمایه‌گذار برگزار می‌شود، گفت: جلسه‌ای با چند گروه خواهیم داشت تا آن‌ها را برای ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ هنر متقاعد کنیم. در این جلسه جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری سودده و ورود سرمایه به بخش هنر تشریح می‌شود.

علی مرادخانی که در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس «سفره‌های حسینی» سخن می‌گفت، اظهار کرد: گروه‌های شرکت‌کننده در این جلسه سرمایه‌گذاران داخلی هستند. در داخل کشور سرمایه‌گذاران مستعدی برای ورود به حوزه هنر وجود دارد که باید تسهیلات و فرآیندهای تشویقی نیز برای آن‌ها پیش‌بینی شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر توجه به هنر عکاسی و با اشاره به نمایشگاه عکس سفره‌های حسینی گفت: هنرهای تجسمی طیف گسترده‌ای از شاخه‌های هنری را شامل می‌شود و باید در این زمینه با بررسی‌های همه‌جانبه، همه بخش‌ها و رشته‌های تجسمی با توجه به ظرفیت و نیازهای آن‌ها مورد توجه قرار گیرند. البته توجه دولتی به معنای ورود دولت به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تجسمی نیست. همان‌طور که بارها تاکید کرده‌ایم برنامه دولت حمایت و هموارسازی مسیرِ ورود بخش خصوصی برای برعهده گرفتن این امور است. باید بخش خصوصی را به سوی این حرکت‌ها هدایت کنیم و امکانات بخش دولتی را در راستای اجرای برنامه‌ها از سوی بخش خصوصی صرف کنیم.در مدت زمان کوتاهی شاهد خواهیم بود که برنامه‌های گوناگون و گسترده‌ای در حوزه هنرهای تجسمی از سوی بخش خصوصی و با حمایت دولت اجرا می‌شود.

مرادخانی با اعلام آمادگی معاونت امور هنری در حمایت از هنرمندان گفت: شرایطی که اخیرا به وجود آمده از جمله برگزاری حراج تهران و همچنین حراج کریستیز در فضای بین‌الملل این نوید را می‌دهد که هنر ایران قابلیت عرضه شایسته در سطح جهان را دارد و همین نگاه به هنر در آینده می‌تواند درهای بسیاری را روی هنر ایران باز کند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره نمایشگاه عکس «سفره‌های حسینی» گفت: دست‌اندرکاران نمایشگاه می‌گفتند استقبال خوب بوده ولی استحضار دارید که معمولا اقبال عمومی به این نمایشگاه‌ها نسبت به دیگر بخش‌های هنری کم‌تر است. باید زمینه‌ای فراهم شود تا هر اقدام هنری در هر گونه‌ای مخاطب علاقه‌مند خود را داشته باشد.معاونت امور هنری تلاش می‌کند با مذاکره با هنرمندان در این زمینه راهکارهایی را پیش‌بینی کند و امیدواریم مرکز هنرهای تجسمی و هنرمندان در یک فضای فعال با همکاری یکدیگر این کار را عملی کنند.

مرادخانی با بیان این‌که باید اقتصاد هنر در تمام زمینه‌های هنری فعال شود گفت: به ویژه آثار هنری که در حوزه‌های ارزشی خلق می‌شوند بسیار تاثیرگذارند و این آثار مورد توجه دیگر کشورها نیز هست به طوری که شنیدم عکاس یکی از این آثار به کشور دیگری دعوت شده تا مدتی در آن‌جا به فعالیت هنری خود ادامه دهد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که باید روابط عمومی بخش هنر در تمام دنیا فعال‌تر شود گفت: مثلا کشورهای همجوار برای تجهیز فرودگاه‌های تازه‌ساخت خود نیاز به عکس‌هایی در ابعاد بزرگ دارند و از هنرمندان خواسته‌اند تا آثار خود را به آن‌ها معرفی کنند. با فعال‌سازی روابط عمومی هنر در این زمینه می‌توان از این فرصت‌ها استفاده کرد.

نمایشگاه عکس «سفره‌های حسینی» شامل تصاویر چهارمین و پنجمین دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های حسینی با حضور علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری، روز پنجشنبه شانزدهم آبان‌ در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.در این نمایشگاه 72 تابلوی عکس از عکاسان تقدیر شده و راه یافتگان به نمایشگاه چهارمین و پنجمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی، با موضوع مراسم نذری امام حسین (ع) درنقاط مختلف ایران و عراق، به روی دیوار رفته است.

انتهای پیام /

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران