«پاپ»، نمایشی از فروش تاریخ یک ملت به بهانه پناهندگی

«پاپ»، نمایشی از فروش تاریخ یک ملت به بهانه پناهندگی

خبرگزاری تسنیم: کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها» در مورد پروژه بعدی سینمایی‌اش گفت: برای این فیلم دواسم «سیاه و سفید» و «پاپ» را درنظر داریم که البته بیشتر دلم می‌خواهد اسم فیلم «پاپ» باشد. این فیلم به مساله مهاجرت می‌پردازد.

احسان عبدی پور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: هنوز به اسمی قطعی برای فیلم نرسیده‌ایم. اما دو اسم «سیاه و سفید» و «پاپ» را درنظر گرفته‌ایم که البته بیشتر دلم می خواهد اسم فیلم «پاپ» باشد.

عبدی‌پور همچنین گفت: این فیلم با هزینه شخصی ساخته شده است؛ اما مساله‌ای در این بین به وجود آمده است که کار فیلم را کمی با مشکل مواجه کرده است. از مسئولین سینمایی درخواست می‌کنم که کارت تهیه‌کنندگی ادریس عبدی پور  را صادر کنند تا برای گرفتن پروانه ساخت فیلم جدید با مشکل مواجه نشویم و فیلم را زودتر آماده کنیم.

عبدی‌پور با اشاره به فضای‌کاری گروه فیلم‌سازی خود گفت: خیلی سخت است که یک تهیه‌کننده‌ جدید در این فضای کاری بتواند با ما جور شود. گروه کاری ما چند سالی است با هم کار کرده‌اند و حسابی با هم جور شده‌اند، امیدوارم با صادر شدن کارت تهیه‌کنندگی برادرم، این جمع و فضای کاری حفظ شود و بچه ها با همان انسجام کارها را جلو ببرد.

عبدی پور همچنین گفت: فیلم‌برداری اکثر صحنه‌های این فیلم تمام شده است؛ بیشتر منتظر این هستیم که پروانه ساخت این فیلم را بگیریم. این فیلم هم در بوشهر و با همان تیم قبلی ساخته می‌شود.

عبدی‌پور در مورد مضمون فیلم جدید خود گفت: از سال گذشته به دنبال این بودم که فیلمی در مورد مهاجرتهایی که باعث سر افکندگی ملت ایران می‌شود بسازم و سعی کردم در «پاپ»واقعیت مساله خاص و فراگیر مهاجرت جوانان ایرانی به کشورهای دیگر را به تصویر بکشم. البته داستان را بیشتر به موضوع مهاجرت‌های خاصی محدود کردم که آدم‌ها به بهانه آن همه هویت خود را می‌فروشند تا فقط در یک کشور بیگانه پناهندگی بگیرند و مثلا مکان فیزیکی زندگی‌شان به یک جای تروتمیز تغییر پیدا کند. جوانانی که تمام تاریخ یک ملت را می‌فروشند تا بتوانند در یک کشور اروپایی اقامت بگیرند با انواع و اقسام ترفندهای تحقیرآمیز برای ملت.

عبدی پور همچنین گفت: این فیلم هم مانند فیلم «تنهای تنهای تنها» کاملا بومی است و با اینکه دیالوگهای بوشهری دارد اما روند فیلم به گونه ای است که باعث فکر کردن به موضوع کلی مهاجرت جوان ایرانی می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران