تجلیل فیلا از بکن‌باوئر به خاطر تلاش برای برگرداندن کشتی به المپیک

تجلیل فیلا از بکن‌باوئر به خاطر تلاش برای برگرداندن کشتی به المپیک

خبرگزاری تسنیم: فدراسیون جهانی کشتی در مراسمی از اسطوره فوتبال آلمان به خاطر زحماتش برای برگرداندن کشتی به رشته‌های ورزشی المپیک ۲۰۲۰ قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مراسمی در شهر سالزبورگ اتریش فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) و فدراسیون کشتی آلمان مشترکاً از فرانتس بکن‌باوئر، ستاره و سرمربی پیشین تیم ملی آلمان به خاطر فعالیت در کارگروه بازگرداندن رشته کشتی به رقابت‌های المپیک قدردانی به عمل آوردند.

در این مراسم در غیاب نناد لالوویچ، رئیس فیلا که به خاطر عمل جراحی اخیری که روی بازویش صورت گرفته و نتوانست حضور پیدا کند، رودیکا یاکسی، عضو ترکیه‌ای هیئت رئیسه فیلا «گردنبد طلایی» را به عنوان عالی‌ترین نشان افتخار فدارسیون جهانی کشتی به بکن‌باوئر تقدیم کرد.

بکن‌باوئر در ماه مه که برهه‌ای حیاتی برای رشته کشتی بود، به اهالی این رشته ورزشی برای بازگشت به المپیک کمک‌های شایان توجهی کرد. او در این راستا بیانیه‌ای استوار در حمایت از رشته کشتی منتشر کرد و همچنین با توماس باخ، عضو کمیته ملی المپیک آلمان که بعداً به عنوان رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) انتخاب شد، گفت‌وگوهایی انجام داد تا نام خود را به عنوان یکی از اولین افرادی که در کارگروه حفظ کشتی در المپیک فعالیت داشتند، ثبت کند.

در این مراسم لالوویچ در پیامی از پیش ضبط شده به تمجید از بکن‌باوئر پرداخت و گفت: فرانتس بکن باوئر در کشور من (صربستان) محبوب‌ترین و محترم‌ترین چهره ورزشی خارجی است، هرچند به عنوان یک فوتبالیست اشک بسیاری از مردم ما را درآورده است! بکن‌باوئر گفته است که در سنین کودکی‌اش می‌خواسته یک کشتی‌گیر شود اما مربیانش با او گفته‌اند که بیش از اندازه لاغر بوده و باید به سراغ یک رشته ورزشی دیگر برود. دنیا خوشحال است که او این کار را انجام داد. فرانتس پیش از این قلب بسیاری از فوتبال دوستان دنیا را تسخیر کرد اما او امسال قلب دوستداران کشتی را هم تسخیر کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon