قیام امام حسین(ع)، درس آزادگی و ایستادگی است

قیام امام حسین(ع)، درس آزادگی و ایستادگی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه حاجی آباد گفت: قیام امام حسین (ع) درس و مشی آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از حاجی آباد، حجت الاسلام روح الله مختاری با اشاره به ابعاد معنوی و فرهنگی قیام کربلا و حرکت انسان ساز سید الشهدا (ع) اظهار کرد: اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر سرآمد پیام مکتب عاشورای حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای شهادت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه سالار شهیدان و سرور آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار اجر و پاداش معنوی و اخروی دارد، ولی توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

مختاری با قدردانی از عزاداری تمام هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری حاجی آباد، اظهار کرد: امسال با همدلی و اتحاد همه هیئت‌های مذهبی، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با شکوه تر از سال های گذشته برگزار و از شبکه های سراسری به طور زنده پخش شد.

 وی با بیان این که ماه محرم فرصت گران قیمت رشد معنویت و انسانیت است، ابراز کرد: قیام امام حسین (ع) درس و مشی آزادی و آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و ناحق گویی است.

 امام جمعه حاجی آباد گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) در ظهر عاشورا و هنگامی که سفیر تیر و نیزه‌های دشمن به سمت باقی مانده لشکریان فداکار امام روانه بود نماز را به جا آورد تا نشان دهد در هنگام دشوارترین لحظات ممکن محبوب خود را فراموش نکرده است.

مختاری اظهار کرد: هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود و این مهم به اندازه‌ای نزد امام والا بود که با بدن‌های مجروح و در مقابل دیدگان گریان زنان و کودکان حرم به نماز ایستاد.

نماینده ولی فقیه در حاجی آباد، اقامه نماز را دوام و قوام دین اسلام دانست و تصریح کرد: روز عاشورا امام حسین (ع) در میدان جنگ و نبرد با دشمنان دین و قرآن و عدل و عدالت نماز ظهر و عصر را در زیر تیرهای جنگی آنها اقامه کرد.

وی افزود: امروز عزاداران حسینی نشان دادند که نماز اول وقت آن هم در ظهر عاشورا که خواست سید الشهدا (ع) است را به خوبی درک کرده و آن را ادا می‌کنند.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon