اخراج شاعر مهاجر افغان از دانشگاه صحیح نبود / کمیسیون فرهنگی خواستار پیگیری کمیسیون آموزش شد

اخراج شاعر مهاجر افغان از دانشگاه صحیح نبود / کمیسیون فرهنگی خواستار پیگیری کمیسیون آموزش شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور علی جنتی در کمیسیون فرهنگی فردا یکشنبه ۲۶ آبان خبر داد و گفت:‌ اخراج شاعر مهاجر افغان از دانشگاه علامه طباطبایی اقدامی ناصحیح بوده و کمیسیون آموزش آن را پیگیری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، از حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز یکشنبه 26 آبان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:‌ وزیر ارشاد برای پاسخ به پرسش‌های برخی نمایندگان به جلسه کمیسیون فرهنگی خواهد آمد.

وی ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه را به بعد از جلسه فوق‌العاده کمیسیون که عصر امروز شنبه 25 آبان برگزار می‌شود،‌ موکول کرد.

طاهری هم‌چنین با اشاره به اخراج شاعر مهاجر افغان از دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این موضوع را در کمیسیون فرهنگی بررسی کرده و به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز اطلاع‌رسانی کردیم،‌  هم‌چنین کمیسیون فرهنگی از کمیسیون آموزش خواست تا هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری کند. روند پیگیری‌ها از امروز آغاز خواهد شد.

وی افزود:‌ با توجه به شرایطی که کشور افغانستان در آن به سر می‌‌برد‌، اقدام انجام شده و اخراج این دانشجو بدون بهانه و دلیلی مشخص کار درستی نبوده است،‌ مگر اینکه وزارت علوم دلایل متقن و منطقی برای این کار داشته باشد که باید آن‌ را ارائه کند.

طاهری هم‌چنین با اشاره به پیشنهاد اعطای حق شهروندی به نخبگان مهاجر افغان که از سوی برخی نویسندگان مطرح و رسانه‌ها آن را از مسئولان مطالبه کردند،‌  گفت:‌ درباره این پیشنهاد نیز چیزهایی شنیده‌ایم،‌  اما باید جزئیات این پیشنهاد ارائه شود تا به صورت شفاف و دقیق بدانیم درباره چه چیزی با چه مشخصات و محدوده‌ای قرار است بحث شود،‌ هم‌چنین حواشی و ابعاد این طرح باید به درستی سنجیده شود،‌  آن‌گاه می‌توان از آن حمایت کرد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران